بررسی مسائل میراث فرهنگی اردکان در ملاقات تابش با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور

یزدفردا:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور پیرامون مسائل و نیازهای حوزه کاری این سازمان در شهرستان اردکان بحث و تبادل نظر نمود..


رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در این دیدار با تشکر از تلاش و پشتکار "نماینده مردم اردکان" در پیگیری مسائل در مجلس اظهار داشت: در مجموعه میراث فرهنگی اتفاقات خوب و اقدامات مهمی صورت گرفته است که در حال حاضر نیز سعی خواهد شد که این مسیر را البته با شتاب بیشتری دنبال کنیم.


احمدزاده کرمانی، استان یزد را بخشی از هویت تاریخی و تمدنی کشور دانست و با بیان اینکه سعی خواهیم نمود تا این استان را بعنوان کانون مهم گردشگری و تاریخی معرفی نماییم افزود:.براساس آمارهای موجودنیز ، مردم استقبال خوبی از آثار تاریخی و معنوی این استان داشته اند که این نشاندهنده اهمیت عناصر فرهنگی،تاریخی و معنوی این استان است.


وی تاکید نمود: احیای مواریث فرهنگی و بویژه مواریث معنوی و احیای بافتهای تاریخی استان یزد و مناسک مذهبی مردم که هرساله با شکوه خاصی انجام می شود را با نگاه ویژه ای دنبال خواهیم نمود.


نماینده مردم اردکان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و معنوی بعنوان سرمایه هایی گرانبها و اسناد معتبری از فرهنگ و تاریخ یک ملت که می تواند در تبیین پیشینه آن موثر باشد ، افزود: شهرستان اردکان نیز که مجموعه ای بی نظیر از این مواریث است شایسته توجه و نگاه ویژه مسئولان و متولیان امر می باشد.


محمدرضا تابش در ادامه به مواردی از نیازهای شهرستان اردکان در این حوزه کاری پرداخت و خواستار رسیدگی به آنها شد.


وی همچنین بر توجه کافی به تشكل هاي مردم نهادی که برای حفظ و حراست از مجموعه های تاریخی صورت می گیرد تاکید نمود و در این رابطه خواستار حمایت این سازمان از تشکلهای فعال میراث فرهنگی در شهرستان اردکان شد.


در ادامه رئیس سازمان میراث فرهنگی دستوراتی را برای رسیدگی به موارد مطروحه در این جلسه به معاونین خود داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا