بخشنامه دولت برای الزام دستگاههای اجرایی جهت برگزاری مناسب انتخابات شوراها و خبرگان ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور بخشنامه دولت برای الزام دستگاههای اجرایی جهت برگزاری مناسب انتخابات شوراها و خبرگان را ابلاغ کرد.

با عنایت به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر برگزاری انتخابات سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و در اجرای ماده (77) آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز ماده (86) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران و به منظور برگزاری بهتر انتخابات یاد شده، مقتضی است:

1ـ کلیه وزارتخانه، سازمانها، نهادها و دستگاههای اجرایی همکاری و مساعدت لازم را در طول برگزاری انتخابات بویژه در روز اخذ رءی با وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، شورای نگهبان و هیئتهای نظارت انجام دهند.

2ـ کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و نهادهای قانونی، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها و مؤسسات عمومی و کلیه دانشگاهها حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شورای نگهبان و هیئتهای نظارت منصوب از طرف آن، کارکنان و سایر امکانات خود را تا پایان انتخابات در اختیار آنان قرار دهند. مدت همکاری کارکنان مذکور جزء ایام خدمات اداری آنان، محسوب می‌شود. به کارکنان مذکور و همچنین افرادی که از بخش غیردولتی در امر انتخابات همکاری می‌کنند حق‌الزحمه مقطوع ویژه انتخابات توسط وزارت کشور و شورای نگهبان پرداخت خواهد شد. میزان پرداختی متناسب با نوع ارائه خدمات و همکاری بر اساس دستورالعمل مشترک وزارت کشور و شورای نگهبان خواهد بود.

3ـ کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، ادارات دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و کلیه سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موظفند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران و هیئتهای نظارت بر انتخابات سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا کارکنان و سایر امکانات خود را تا پایان انتخابات در اختیار آنان قرار دهند. مدت همکاری کارکنان مذکور جزء مأموریت‌ نامبردگان محسوب خواهد شد.

4ـ این بخشنامه جایگزین بخشنامه شماره 80170/35941 مورخ 8/7/1385 می‌شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا