رييس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت:

باید مؤسسه مشترك تجهيزات پزشكي و دارويي تشكيل  شود

یزدفردا:رييس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت: تجهيزات پزشكي در نظام سلامت جايگاه مهمي دارد.
دكتر احمد شيباني در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات پزشكي،‌ دندانپزشكي، آزمايشگاهي،‌ صنايع دارويي و خدمات سلامت ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: يكي از اتفاقات خوبي كه صورت گرفته ادغام صنايع دارويي و تجهيزات پزشكي بوده و اين دو صنعت فصل مشتركي را با يكديگر دارد.

وي افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه به نمايش گذاشتن علم در كنار تكنولوژي، توليد و تجارت است و اميدواريم اين نمايشگاه در سال هاي آينده با كيفيت بهتري برگزار شود.

رييس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بايد موسسه و شركت مشتركي بين اتحاديه ها ، انجمن ها و سنديكاي درگير در زمينه تجهيزات پزشكي و دارويي تشكيل شود تا با اين هماهنگي ها بتوانيم بازارهاي خارجي را تحت تاثير قرار دهيم.

دكتر شيباني با اشاره به اينكه در زمينه صادرات بايد پيشرفت هاي بيشتري داشته باشيم ابراز داشت: توانمندي و دانش و صنعت ما جاي پيشرفت دارد و بايد كاري كنيم تا صاحبان صنايع دغدغه اي غير از توليد و صاردات نداشته باشند.

وي با بيان اينكه سيسات ما در سازمان غذا و دارو حمايت از توليد و صادرات است گفت: در مدت كوتاهي شاهد تاسيس كارخانجات جديد هستيم كه در ادامه آن مي توانيم داروهاي جديدي را به بازار وارد كنيم كه اين اقدام تنها با حمايت هاي وزارت بهداشت عملي مي شود.

دكتر شيباني خاطر نشان كرد: در نظر داريم تا جايزه ملي را كه به بخش غذا و دارو اختصاص دارد با بررسي هاي لازم اين جايزه را به شركت هايي كه از نظر توليد و صادرات تجهيزات پزشكي، دارويي و آزمايشگاهي فعاليت هاي خوبي انجام داده اند اهداء كنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا