پاسخ مشاور استاندار و دبیر شورای اطلاع رانی استان به مطلب :

جلوه ای از برگزاری مصاحبه استاندار یزد با اصحاب رسانه و مطبوعات

یزدفردا :در پی انتشار مطلب جلوه‌اي از برگزاري جلسه مصاحبه استاندار يزد با اصحاب رسانه و مطبوعات در تاریخ  جمعه 19 فروردين 1390که"انعكاسی از هفته نامه آیینه یزد شماره 217" به قلم رضا سلطان زاده مديرمسئول این نشریه بود .سید عبدالمجید قائم محمدی-مشاور استاندارودبیر شورای اطلاع رسانی  استان طی یادداشتی به موارد طرح شده در مطلب مورد نظر پاسخ داد ند که ضمن تشکر از پاسخگوئی شورای اطلاع رسانی استان  و امید به تداوم این حرکت مثبت  عینا منتشر می شود .

متن کامل جوابیه دبیر شورای اطلاع رسانی استان یزد به مطلب منتشره در نشریه آیینه یزد و یزدفرد :

مدیر محترم سایت یزد فردا


سلام علیکم


احتراما،پیرودرج مطلبی در آن سایت با عنوان «جلوه ای از برگزاری مصاحبه استاندار یزد با اصحاب رسانه و مطبوعات»، بدینوسیله پاسخ برخی از سئوالات مطرح شده ایفاد می گردد. در ضمن توجه به این نکته ضروری است که برخی از سئوالات از جمله سئوالات مرتبط با زندانها و قبوض گاز در مصاحبه های مطبوعاتی مسئولان مربوطه پاسخ داده شده و دو مورد نیز شکل پیشنهاد داشته است که در دست بررسی میباشد.

سید عبدالمجید قائم محمدی-مشاور استاندار، رئیس روابط عمومی-و دبیر شورای اطلاع رسانی


o در خصوص پیشرفت مصوبات سفرهای استانی دولت به استان یزد،گزارشها حاکی از آنست که 97 درصد از مصوبات و توافقنامه های دور اول اجرائی شده و 63 درصد از مجموع مصوبات دور دوم نیز به مرحله اجرا درآمده است.


o در خصوص تعطیلی نانوائیها لازم بذکر است که بر اساس آمار اعلام شده 14 نانوائی از حالت فعالیت خارج شده و بر اساس بررسیهای مستمر کیفیت گذشته بهبود یافته است و لیکن برای ادامه این روند، کلاسهای آموزشی برای نانوایان برای ارتقاء سطح کیفی نان در حال برگزاری می باشد.


o برای پیشرفت مطبوعات استان نیز برنامه هایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نظر گرفته شده است که اطلاع رسانی در این خصوص از طریق رسانه های عمومی و مطبوعات صورت خواهد پذیرفت.


o تعداد بیمه شدگان اجباری در نظام تامین اجتماعی از بابت اشتغال در آغاز سال 89(پایان اسفندماه 88) 171 هزار و 679 نفر بوده که در پایان سال 89 این تعداد به 182هزار و 110نفر افزایش یافته است.


o در خصوص آمار ازدواج و طلاق باید گفت که آمار ازدواج در سال 89 چه در استان و چه در کشور به دلیل کاهش جمعیت در معرض ازدواج، به نسبت سال 88 کاهش یافته و سرعت رشد طلاق نیز به نسبت سالهای قبل کاهش یافته است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا