مهلت ثبت نام داوطلبان از تاريخ 24/7/85 الي 30/7/85 به مدت هفت روز بوده كه پس از ثبت نام در پايان هر روز هيأتهاي اجرايي مستقر در فرمانداريها و بخشداريها نسبت به بررسي صلاحيت داوطلبان اقدام و از مراجع چهارگانه ( اداره اطلاعات ، دادگستري ، ثبت احوال ، نيروي انتظامي ) نيز استعلام بعمل آمده است و مراجع مذكور طي مهلت 10 روزه به استعلامهاي فرمانداران و بخشداران پاسخ دادند .

بنابراين با احتساب آخرين روز ثبت نام يعني 30/7/85 و 10 روز مهلت مراجع نامبرده حداكثر تا 10/8/85 كليه استعلامها پاسخ داده شده است . لازم به ذكر است به استناد تبصره 2 ماده 50/51 آئين نامه اجرايي شهر/ روستا عدم ارسال هر گونه پاسخ توسط مراجع مذكور در مهلت مقرر بمنزله فقدان هر گونه سوابق سوء داوطلبان در آن مراجع محسوب مي گردد .

بعد از آن نيز هياتهاي اجراي به استناد ماده 51/52 آئين نامه هاي مذكور به مدت هفت روز براي بررسي سوابق ارائه شده، مهلت دارند .

پس از بررسي صلاحيت داوطلبان عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا در هر روز توسط هياتهاي اجرائي شهرستان و بخش و نيز در پايان مهلت تعيين شده ( 17/8/85 ) به استناد ماده 48 قانون و در اجراي مواد و 52/53 آئين نامه اجرايي شهر/ روستا نتايج بررسي و صورتجلسات مربوطه به هياتهاي نظارت ذيربط ارسال و هياتهاي نظارت شهرستان / بخش پس از وصول هريك از صورتجلسات به مدت 7 روز مي توانند نظر خود را مبني بر تائيد يارد صلاحيت آن دست از داوطلباني كه صلاحيت آنان توسط هياتهاي اجرائي رد شده است، به صورت كتبي به فرماندار/ بخشدار اعلام نمايند .

بنابر اين نتيجه بررسي صلاحيت داوطلبان در هيات هاي نظارت در تاريخ 26/8/85 به فرماندار/بخشدار اعلام مي گردد و فرمانداران و بخشداران پس از اعلام نظر هيأتهاي نظارت مراتب تأييد يا رد صلاحيت هريك از داوطلبان را بصورت كتبي به وي ابلاغ مي نمايند.

به استناد تبصره 1 ماده 50 قانون انتخابات شوراهاي اسلامي، داوطلبان رد صلاحيت شده مي توانند ظرف 4 روز از تاريخ اعلام، شكايت خود را به ترتيب داوطلبان شوراي اسلامي روستا به هيأت نظارت شهرستان و داوطلبان شوراي اسلامي شهر به هيأت نظارت استان تسليم نمايند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا