نامه سرگشاده جمعی از دانشجويان و فارغ التحصلان طبسي  تهران و خارج از كشور به نماینده طبس در مورد الحاق طبس به بیرجند

یزدفردا "جمعی از دانشجويان و فارغ التحصلان طبسي دانشگاههاي تهران و خارج از كشور با ارسال نامه ای به مهندس عابدی  نماینده مردم  طبس در مجلس شورای اسلامی دلایل مخالفت خود با الحاق  طبس به بیرجند را تشریح کردند .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :متن کامل این نامه که  نام 24دانشجو و فارغ التحصیل طبسی را  در ذیل خود دارد به شرح زیر می باشد .

بسمه تعالي


به : نماينده محترم طبس در مجلس شوراي اسلامي- جناب آقاي محمد كريم عابدي

با عرض سلام و احترام

اين نامه از طرف جمعي از دانشجويان و فارغ التحصيلان ممتاز طبسي مقيم دانشگاههاي تهران و خارج از كشور بنا به مقتضيات و تحولات امروز تهيه شده و خدمت شما تقديم مي گردد.

محورهاي مورد بحث:

- افزايش تعداد قبولي در دانشگاهها

- تامين آب از سرچشمه هاي كارون

- سرمايه گذاري در بخش معدن جهت انجام پروژه هاي فولاد سازي

- فرهنگ بالاي كار توليدي و اقتصادي در استان يزد

همانطور كه مستحضر هستيد از زمان الحاق طبس به يزد شاهد افزايش قبولي در دانشگاههاي ممتاز و درجه اول ايران بوده ايم و اين به دليل استفاده از سهميه بومي و قطبي استان يزد حاصل شده و شما مي توانيد با مقايسه سال هاي 80 و 81 با 82 و 83 اين مسئله را به وضوح مشاهده نمائيد. اين افزايش قبولي ها و جهش علمي اي باعث رشد روزافزون سطح آموزشي و فرهنگي در ادارات و جامعه طبس شده است. و اين مسئله مي تواند به عنوان يك زيربناي كليدي نيروي موثري در جهت عمران و آباداني منطقه باشد.

دومين موضوع زيربنائي، مسئله آب است. شهرستان طبس با قرار گرفتن در كوير مركزي ايران همواره با بحران آب مواجه بوده و دستيابي به آب مناسب همواره دغدغه مردمان آن سرزمين بوده و است. اما همانطور كه مستحضريد بر اساس اسناد موجود در وزارت كشور، وزارت نيرو و نهاد رياست جمهوري از 300ميليون متر مكعب سهميه استان يزد از انتقال آب از سرچشمه هاي كارون، 80 ميليون متر مكعب به طبس تخصيص يافته است كه رقم قابل توجهي است كه با عملياتي شدن اين طرح زمينه هاي رشد و آباداني منطقه فراهم مي شود. لذا مي بايست جهت دستيابي و حفظ اين سهميه عزم جدي در مسئولين و مردم طبس ايجاد شود.

سومين موضوعي كه بايد به آن پرداخته شود اين است كه فلات مركزي ايران داراي ذخاير معدني بيشماري است كه برخي از آنها مواد اوليه و اصلي فولاد مي باشند و همانطور كه مي دانيد بخش عظيمي از ذخاير سنگ آهن و ذغالسنگ در استان يزد قرار گرفته اند و با مديريت و بكارگيري آنها و همچنين استفاده از آب انتقالي مي توان بستر لازم را جهت تبديل شدن به قطب فولاد ايران در منطقه فراهم كرد.

از آنجائيكه كه خلق و خوي فرهنگي دو منطقه طبس و يزد به يكديگر نزديك مي باشد و نيز استان يزد از پتانسيل بالائي در زمينه هاي اقتصادي و صنعتي برخوردار مي باشد. مديران و مردمان آن ديار از فرهنگ بالاي توليدي برخوردار بوده و مي تواند نقش اساسي در بالارفتن فرهنگ كار توليدي و اقتصادي در منطقه شوند.

لذا از جنابعالي تقاضا داريم به عنوان نماينده شهرستان طبس در مجلس شوراي اسلامي بر اساس شاخص هاي بيان شده در بالا و نيز تمايل مردم طبس از سالهاي دور به الحاق به استان يزد موضوع نماينده مستقل را با جديت پيگيري نموده و تا رسيدن به حق مسلممان در داشتن نماينده مستقل از هيچ كوششي دريغ نفرمائيد. ما نيز بر اساس آرمان ها و اهدافمان از هيچ كوششي دريغ نكرده و تا آخرين لحظه براي دستيابي به حقمان در كنار شما خواهيم ماند.

و نيز اين گروه از دانشجويان در بيش از10 سال فعاليت خود در طبس و تهران از طرح الحاق طبس به بيرجند حمايت نكرده و اين طرح را به نفع مردم منطقه نمي داند.

با تشكر

جمعي از دانشجويان و فارغ التحصلان طبسي دانشگاههاي تهران و خارج از كشور



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا