سرپرست فرمانداری بافق: خرمشهر نماد مقاومت ، قدرت و پیروزی ملت ایران


بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا "حسین ندافیان در جلسه ستاد برگزاري گراميداشت سوم خرداد بيان داشت: سوم خرداد يادآور حماسه‌اي جاودان در تاريخ مبارزات ملت قهرمان ايران و خرمشهر نماد مقاومت ، قدرت و پيروزي اين مرز و بوم مقدس است.


سرپرست فرمانداری بافق اظهار داشت: صدام با كمك ابرقدرتان آن روز جنگ هشت ساله را با هدف از بين بردن جمهوري اسلامي بر ميهن اسلامي تحميل كرد.


وي با بيان اينكه آزادسازي خرمشهر تغيير نگرش‌ها و باورهاي جهاني را نسبت به توانمندي رزمندگان با ايمان ما به همراه داشت، افزود: پس از فتح خرمشهر موازنه نظامي در منطقه تغيير كرد و كساني كه به صدام كمك مي‌كردند به خود آمدند و وارد تعامل و ارتباط با جمهوري اسلامي شدند.


وی افزود: فتح شگفت‌انگيز خرمشهر براي هميشه تاريخ در اذهان مردم جهان به ويژه ملت بزرگ ايران باقي مي‌ماند و همواره چون ستاره‌اي درخشان بر آسمان مقاومت و پايداري اين ملت مي‌درخشد.


ندافیان گفت: اين پيروزي، يك روز ملي و يوم‌الله است و در تاريخ جمهوري اسلامي هميشه عزيز و گرامي داشته مي‌شود.


وی خاطرنشان كرد: البته اين فتح واكنش بسياري از كشورها به بهانه تهديد امنيت و اظهار نگراني از گسترش انقلاب اسلامي را نيز در پي داشت و نگران تثبيت انقلاب بودند.


سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به دستاوردهاي بزرگ اين پيروزي بيان داشت: عظمت اين آزادي به‌ حدي بود كه سبب شگفتي و حيرت محافل و افكار جهاني شد و استعداد ايمان حقيقي به خداوند و تبعيت از ولايت فقيه را به نمايش گذاشت.


ندافيان برگزاري مراسم سالروز فتح خرمشهر ، سالروز رحلت بنيان گذار جمهوري اسلامي را به بهترین نحو ممکن یادآور شد و با اشاره به اعزام زائران حرم امام خمینی(ره) خواستار هماهنگي و تعامل كليه دستگاههاي اجرائي همچون سالهاي گذشته شد.


"سرهنگ باقیان" فرمانده سپاه بافق در این نشست به برنامه های سوم خرداد اشاره کرد و گفت: برگزاري صبحگاه مشترك ، غبار روبي قبور مطهر شهدا ديدار با خانواده معظم شهدا،پياده روي خانوادگي، ويزيت رايگان و سركشي از زنان سرپرست را از اهم برنامه هاي قابل اجرا در اين ايام می باشد.


در ادامه مسئول امور فرهنگی سپاه بافق گزارشی از عملکرد اعزام زائرین به حرم امام (ره) ارائه کرد و گفت: سال گذشته بیش از 1000 نفر به حرم مطهر امام اعزام شده اند كه انشاء‌ا... اين روند همه ساله براي هميشه ادامه خواهد داشت و امیدواریم دستگاههای اجرایی شهرستان طبق سنوات گذشته جهت اعزام زائرین نهایت مساعدت و همراهی را داشته باشند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا