فرماندار ابرکوه در نخستین همایش توسعه منابع آب:

تمدن ایران با مدیریت منابع آب شکل یافته و به بالندگی دست یافته است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:فرماندار ابرکوه در همایش توسعه منابع آب در دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه با برشمردن برخی از ویژگی های مختلف شهرستان و از جمله مسئله کم آبی، خواستار پرکردن خلأء های موجود با برگزاری این گونه همایش ها شد.

محمد مهدی عادل اظهار داشت:در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی یکی از چالش های همیشگی، بحران کم آبی بوده است که در ایران با توجه به شرائط خاص جغرافیائی و آب و هوائی، این مشکل بیشتر نمایان است.

عادل افزود: سهم سرانه آب روز بروز و به دلائل مختلف رو به کاهش است و این امر، لزوم توجه هر چه بیشتر به حفظ و توسعه منابع آب را گوشزد می سازد.

وی تلاش در جهت دستیابی به آب را همیشگی خواند و افزود: برگزاری چنین همایش هائی که در این راستا برگزار می شود نقش ارزنده ای در این حیطه ایفاء می کند.

عادل با بیان اینکه تمدن ایران بر خلاف بسیاری از کشورها در کنار رودخانه های بزرگ تشکیل نشده است افزود: تمدن ایران تنها با مدیریت بر منابع آبی خود توانسته است به رشد و بالندگی دست یابد.

عادل ،ایران را را ابداع کننده قنات دانست که در جهان قدمتی 5 هزار ساله دارد و می توان این قنات ها را که گاهأ و به خصوص در شهرستان ابرکوه ،در دل سنگ ها نیز حفر شده، نشانه ای از سختکوشی ایرانیان در حفظ منابع آبی ذکر نمود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا