شهردار یزد جزييات ثبت نام رايگان شهروند الكترونيك در يزدرا اعلام کرد


شهردار يزد گفت: در طرح ملي و سراسری سواد فناوری اطلاعات؛ دويست و بيست هزار شهروند يزدي به صورت رايگان با مباحث شهروند الکترونیک و آموزش فناوري اطلاعات آشنا مي شوند.

علي اكبر ميروكيلي گفتگوي اختصاصي گفت: این دوره شهروندان از سنین دوازده تا هفتاد و پنج سال با آخرين متدهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در زمينه‌هاي شهرداري الكترونيك، شهروند الكترونيك، بانكداري الكترونيك، زبان انگليسي، كامپيوتر و كارآفريني آشنا خواهند شد.

وي مدت زمان این آموزش ها از 6 تا 36 ماه و به صورت مجازي دانست و گفت : با ارائه آموزش‌های شهروند الکترونیک بهره مندی شهروندان از خدمات الکترونیکی دستگاه های دولتی تسهیل و مطلوب تر شود به گونه اي كه به صورت كامل ميتوانند از خدمات الكترونيكي بهره مند گردند.

وي از اعطای گواهی نامه پایان دوره E-Citizen معتبر در 150 کشور جهان، دو میلیون و 350 هزار ریال اعتبار اولیه (بلا عوض) برای بهره مندی از 180 ساعت دوره آموزشی با اعطای مدرک بین المللی و گواهینامه معتبر از سوی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تهران خبرداد.

ميروكيلي 36 میلیون ریال اعتبار ثانویه برای بهره مندی از دوره های آموزشی تخصصی و پیشرفته مرکز با تضمین اشتغال در پایان دوره با باز پرداخت 36 ماهه از مزایای شرکت در این طرح است.

وی مزایای دیگر این طرح را بیش از 36میلیون ریال اعتبار سالیانه خریدار مراکز صنفی – تجاری طرف قرداد با سانا، هفت میلیون و 500 هزار ریال اعتبار جهت بهره مندی از کارگاه های آموزشی، یک میلیون و 44 هزار ریال اعتبار جهت بهره مندی از خدمات پروژه ملی هایس ( هر ایرانی یک وب سایت)، بهره مندی از وام خرید کامپیوتر تا سقف 10میلیون ریال با نرخ سود بانکی و بهره مندی از تخفیف در پرداخت برخی از عوارض قابل پرداخت به شهرداری از قبیل عوارض خودرو و نوسازی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه 1170 شهر در کشور وجود دارد گفت: در شهر یزد به عنوان پنجاه و ششمين شهر کشور آموزش‌های شهروند الکترونیک از ماه آینده به صورت کاملا رایگان آغاز می شود.

میروکیلی افزود: آموزش‌های شهروند الکترونیک مختص تمام علاقمندان مقيم يزد دانست و افزود تمام افراد بالای 12 سال سطح استان می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.

مهندس ميروكيلي خاطرنشان نمود در قالب طرح ملي و سراسري سواد IT، آموزش رايگان 220 هزار نفر در رده 12 سال به بالا در شهر يزد انجام مي شود به طوريكه بدون هيچ محدوديت سني، تحصيلاتي و جنسي، اشخاص از همه استان مي توانند شركت كنند و هركس در شهر يزد ثبت نام كند آمورش داده مي شود. وي گفت: اين آموزش فقط در رشته شهروند الكترونيك نيست بلكه بانكداري الكترونيك، زبان انگليسي، كامپيوتر (نرم افزار، مهارت هاي هفتگانهICDL و سخت افزار، كارآفريني الكترونيكي و شهرداري الكترونيك) نيز آموزش داده مي شود.


شهردار يزد با بيان اينكه در اين آموزش رايگان، براي هر نفر 320 هزار تومان از سوي دولت و توسط سازمان شهرداريها هزينه مي شود شهر يزد را پنجاه و ششمين شهري معرفي كرد كه در بين 1170 شهر كشور در زمينه IT قدم برداشته است.


مهندس ميروكيلي با اشاره به اينكه در حال حاضر 20 ميليون خانوار در سطح كشور وجود دارد و هر خانواده در ماه دو سفر غير ضرور دارد، حداقل مصرف بنزين در سفرهاي غيرضرور را يك ليتر دانست بدين معنا كه اگر هر خانواده در ماه دوليتر بنزين در اين سفرها مصرف كند ، با اين وضعيت 200 ميليارد تومان هرز هزينه براي سفرهاي غير ضروري صرف مي شود.


وي در ادامه با اشاره به استرس و اضطراب ناشي از ترافيك و عواقب روحي و رواني آن،دير رسيدن آتشنشانان و آمبولانسها به دليل ترافيك و ... بر خلاصه كردن انجام امور با استفاده از سيستمهاي الكترونيك و انجام آن در خانه كه نتيجه آن حذف بسياري از سفرهاي غيرضرور است تأكيد نمود.


شهردار يزد ضمن معرفي دانشگاه تهران به عنوان پشتيبان اين طرح با توجه به رتبه برتر قبولي سالهاي متوالي استان يزد لياقت مردم يزد را بسيار بالاتر از اينها دانست.


وي در برشمردن اهميت طرح ملي آموزش شهروند الكترونيك براي نمونه، شهر مشهد را نام برد كه از سوي مردم پنجمين دوره آموزشي آن درخواست شده و در حال انجام مي باشد.


شهردار منتخب سومين دوره شوراي اسلامي شهر در توضيح چگونگي آموزش شهروند الكترونيك خاطرنشان كرد از 220 هزار نفر سهميه آموزش يزد شش هزار تا هشت هزار نفر تخصصي تر آموزش مي بينند كه دانشگاه تهران طي انعقاد قرارداد در زمينه آموزش از اين افراد استفاده مي كند.


مهندس ميروكيلي متولي اجراي اين طرح را در همه استانها، شهرداريهاي مراكز استان ذكر كرد كه البته با مشاركت ديگر دستگاهها به اجرا در مي آيد.

شهردار يزد گفت : به منظور آشنايي بيشتر مقامات ارشد استان و مديران دستگاههاي دولتي و بخش خصوصي، مراسم افتتاحيه جشنواره، روز دوشنبه بيست و ششم ارديبهشت ماه 1390در سالن همايش‌هاي هلال احمر برپا می گردد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا