امام جمعه ابرکوه:

بیداری اسلامی موجبات زوال اسرائیل را فراهم ساخته است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته ، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا،تحصیل سعادت در امر زندگی دنیا و آخرت انسان را رهین کسب این ملکه فاضله دانست و افزود : خیر دین و آخرت انسان به این است که در هر دو عالم، با آبرومندی به سربرد و آبرو نیز، جز با گناه گریزی و خداترسی به دست نمی آید.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، در ادامه خطبه های گذشته در بحث مهدویت ، امام شناسی را یکی از ارکان اعتقاد به مهدویت دانست و افزود : روایات معتبره تصریح دارد که اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد ، به مرگ جاهلیت مرده است و منظور از شناخت امام ، شناخت منزلت و هویت الهی معصوم به عنوان نماینده و حجت خدا بر خلق است که بخشهای قابل توجهی از مبانی این شناخت در زیارت جامعه کبیره مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی افزود: در زیارت جامعه کبیره امده است که انتم نورالاخیار و هداهُ الابرار و... ،امام نور دل خوبان و رهبر خوبان و حجت خدا بر خلق است و به یمن وجود امام و حجت خداست که خداوند عالم و آفرینش را ایجاد کرده ،حفظ می کندو پایان می بخشد و به برکت وجود ولی امر معصوم است که خداوند باران می فرستد و حیات و زندگی موجودات و بشر را استمرار می بخشد و جامعه بشری را از خطرات بلایای نازله آسمانی، از سقوط شهاب و ضربه ها حفظ می کندوبه برکت وجود امام در روی زمین است که غمها و رنجها از دل ها زدوده می شود و زمین و زمان بقا می یابد.

حسینی در خطبه دوم به سالروز لغو قانون خفّت بار کاپیتولاسیون در سال 58 اشاره کرد و این اقدام شورای انقلاب را ازدستاوردهای استقلال طلبانه انقلاب اسلامی دانست.

وی همچنین سالروز حکم لغو امتیاز تنباکو توسط مرحوم آیت الله میرزای شیرازی را نیز گرامی داشت و افزود : این فتوای تاریخی بیانگر حضور هوشیارانه روحانیت و مرجعیت در عرصه های حمایت و دفاع از منافع و مصالح مادی و معنوی جامعه اسلامی است که به وقت ، بر دسیسه های استعمار گران خصوصاً روباه پیر انگلیس خطر قرمز و بطلان کشیده اند.

خطیب جمعه ابرکوه همچنین سالروز موجودیت رژیم اشغالگر قدس را که یوم النحس نامیده شده است ، روز انزجار عمومی از اسرائیل ، این ولیده پلیده آمریکا و انگلیس بیان کرد و اظهار داشت : اسرائیل متعاقب سلطه ناپاک انگلیس بر فلسطین در سال 1948 با چراغ سبز سازمان ملل و مجوّز قطعنامه شماره 184 آن سازمان، که سند شناسائی جهت این غدّه سرطانی بود ، در بدنه جهان اسلام روئید و امروز همه به صورت همه جانبه مورد حمایت این مجامع است.

حسینی خاطر نشان ساخت: اینک با لطف خدا ، بیداری اسلام در منطقه خاورمیانه موجبات زوال ستاره بی فروغ این رژیم را فراهم کرده و به همین زودی شاهد دفن آن خواهیم بود.

امام جمعه ابرکوه در ادامه توافق ساف و حماس را خوش یمن خواند و اظهار امیدواری کرد: پس از سالها انتظار برای به سرآمدن دوران شکاف و اختلاف در صفوف مردم فلسطین ، مدیران حماس تدبیر خود را حفظ کنند و با هوشیاری در مراحل بعدی این آشتی ملی ، سرنخ تدبیر را از دست ندهند و نسبت به سازشکاران که تاکنون هزینه های سنگینی را علیه آرمان فلسطین بر مردم ایجاد کرده اند ، منفعلانه برخورد نکنند.

حسینی همچنین، سالگرد وفات ام البنین(ع) و هفته هلال احمر را نیز گرامی داشت و پیرامون آن به ایراد سخن پرداخت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا