قذافی ممکن است زخمی شده باشد

اخبار ضد و نقیض از فرار قذافی

رسانه‌ها لحظاتی پیش در خبری فوری از زخمی شدن و فرار دیکتاتور لیبی از طرابلس خبر دادند / سخنگوی دولت لیبی این خبر را تکذیب کرده است

رسانه‌ها لحظاتی پیش در خبری فوری از زخمی شدن و فرار دیکتاتور لیبی از طرابلس خبر دادند.

 

تایمز نوشت: وزیر امور خارجه ایتالیا بر اساس ادعای اسقف کاتولیک از طرابلس اعلام کرد که به احتمال زیاد معمر قذافی از طرابلس خارج شده است.

الجزیره به نقل از فرانکو فراتینی نوشت: قذافی ممکن است در جریان حملات هوایی ناتو زخمی شده باشد.


شبکه العربیه نیز در خبری فوری گزارش داد: ایتالیا اعلام کرده است قذافی احتمالا از طرابلس خارج شده و شاید زخمی شده باشد.

 

بی بی سی نوشت: آقای فراتینی روز جمعه در جمع خبرنگاران در توسکانی گفت جیووانی اینوچنزو مارتینلی، اسقف کلیسای کاتولیک در طرابلس، به او گفته "قذافی به احتمال زیاد خارج از طرابلس است و حتی احتمالا زخمی شده است."

 

ایتالیا نیوز به نقل از فراتینی نوشت: من هیچ موردی در تایید سرنوشت قذافی ندارم و تنها بر پایه اظهارات اسقف طرابلس، مارتینلی، صحبت می‌کنم و نمی‌دانیم که کجا و چگونه زخمی شده و آیا از طرابلس خارج شده یا نه.

 

سخنگوی دولت لیبی تکذیب کرد

 

سخنگوی رژیم لیبی این خبر را تکذیب کرد. ابراهیم موسی ضمن انکار  مجروح شدن قذافی و خروج وی از طرابلس، اظهارات فرانکو فراتینی را بر پایه خبر "تلویزیون پان عربی العربیه" دانست.

 

این در حالی است که به گفته تلویزیون دولتی لیبی، در حملات اخیر ناتو حداقل 16 "غیر نظامی" کشته شده‌اند. مایک برانکن، سخنگوی نظامی ناتو، خبر کشته شدن غیر نظامیان را رد کرد.

 

به گزارش المناره، در پی حملات هوایی جنگنده‌های ناتو به بندر براگا در شرق لیبی و مقاومت گردانهای زرهی قذافی، عده زیادی از مردم این شهر را ترک کرده اند.

 

گزارش ها حاکی است، محمود جبریل، نخست وزیر موقت شورای ملی انتقالی لیبی، در آستانه دیدار با اوباما که قرار است فردا در کاخ سفید انجام شود، اعلام کرد: خواستار به رسمیت شناخته شدن شورای ملی انتقالی لیبی از جانب آمریکا هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا