مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد:

بايد با قرآن مانوس و معني كلمه به كلمه آن را درك كرد در غير اينصورت فايده اي نخواهد داشت

یزدفردا "حجه الاسلام والمسلمين زارع شب گذشته در مراسم تجليل از برگزيدگان جشنواره فرهنگي قرآن و عترت كه در سالن تربيت معلم و با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد و جمعي از دانشجويان و اساتيد برگزار شد. 
خاطرنشان كرد: بايد جامعه روي زبان آشنايي با قرآن بيشتر از قبل كار كند و فقط خود را به برگزاري مراسمات محدود نكند.وي با طرح اين پرسش كه در جامعه امروز امكاناتي كه مي توانند انسان را به سمت آسايش سوق دهند فراوان است ولي چرا انسان به آسايش نرسيده است؟
به گزارش ایسنا،  وی اظهار داشت: بايد درد جامعه را شناسايي كنيم و بعد به سمت قرآن برويم آن وقت است كه مشاهد مي كنيم براي تمام درد ها خداوند درماني قرار داده است.
زارع در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين كه قرآن كريم تنها معجزه منحصر به فردي است كه محدود به مكان و زمان و گروه خاصي نمي باشد، تصريح كرد:قرآن تا روز قيامت مبارز مي طلبد و مي گويد اگر كسي ادعا دارد كه اين كتاب ساخته و پرداخته دست بشر است همگي پشت به پشت هم بدهيد و يك سوره مثل قرآن بياوريد.
 مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در پايان خاطر نشان كرد: دل‌هاي انسان‌ها از كوه نيز سخت تر است. زيرا خدواند مي‌فرمايد؛ "اگر قرآني كه براي شما فرستادم بر كوه نازل مي كردم آن كوه متلاشي مي شد. حال بايد ديد چرا انسانها مي خوانند ولي روي آنها تاثيري ندارد بنابراين بايد دلها را پاك و آماده پذيرش كلام خداوند كرد.
سيد جليل ميرمحمدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در سخنان كوتاهي با بيان اينكه اگر كسي با قرآن مانوس نباشد به بن بست مي‌رسد، گفت: اين كلام خدواند است كه با ذكر او دل‌ها آرام مي گيرد تحقيقات نيز نشان داده است كه بسياري از كساني كه دچار افسردگي مي‌شوند با قران رفيق نبوده‌اند.در پايان اين مراسم از 37 نفر از برگزيدگان جشنواره فرهنگي قرآن وعترت تجليل به عمل آمد.گفتني است:
جشنواره فرهنگي قرآن و عترت از دهم اسفندماه گذشته با حضور 200 نفر از دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد و در رشته‌هاي حفظ 40 حديث، صحيفه سجاديه، حفظ يك جزء، قرائت و ترتيل، اذان وآثار هنري برگزار شد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا