در نشست صمیمانه جمعی از جوانان ابرکوه عنوان شد:

آیا ابرکوه به شایستگی نام خود درخشیده است؟

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:جمعی از جوانان ابرکوه به دعوت مرکز دیجیتال مسجد امام حسین(ع) و در محل مرکز رشد و فناوری، در نشستی صمیمانه، ساعاتی را به بحث و تبادل نظر، در مورد علل عدم طرح ابرکوه در کشور، مطابق با شایستگی های آن پرداختند.

شرکت کنندگان در این نشست که با عنوان  ابرکوه شناسی،گذشته ، آینده و تأثیر گذاریبرگزارشد، اغلب از کسانی بودند که طی سال های گذشته، در راستای شناساندن سرو 4500 ساله و شهرستان ابرکوه تلاش های را انجام داده اند.

آنچه که در صحبت های حاضرین مرح می شد ،فارغ از هر دغدغه سیاسی بود که متأسفانه این روزها، همه جا و همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است اظهار نظرهائی بود که درد مشترکی را بیان می کرد، .

برخی از موارد مطرح شده در این نشست صمیمانه که ناشی از دغدغه های مشترک این جمع بود:

تأکید بر استفاده از محققان ابرکوهی در شناساندن این شهرستان کهن

بازسازی کتاب های ارزشمند مربوط به علمای گذشته ابرکوه

توجه به این مسئله که دیگران با پیشینه ای به مراتب کمتر از ابرکوه ، در این زمینه بیشتر کار نموده اند و لزوم توجه به این مطلب

تأکید بر برگزاری نشست های مردمی  دوستانه و داخلی

تقویتو توجه  کار جمعی در معرفی شهرستان تاریخی ابرکوه

لزوم بهره گیری ار تجارب دیگران در این زمینه

به هر حال آنچه که همگان به ان اذعان دارند این است که ابرکوه با شایستگی های بالای خود در تمام زمینه ها از جمله میراث کهن فرهنگی، وجود کهنسال ترین درخت جهان در این شهرستان و نخبگانی که در سطح کشور و جهان دارد، نتوانسته است آنچنان که شایسته است در زمینه توسعه در زمینه های مختلف گام بردارد که این امر علاوه بر اینکه می بایست دغدغه مردم و به خصوص جوانان باشد، توجه ویژه مسئولان را نیز می طلبد.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا