تأكيد رييس دانشگاه يزد بر ضرورت بسترسازي براي رشد معنوي دانشجويان

یزدفردا "رییس دانشگاه یزد عصر دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه جاری در جمع تعدادی از استادان دروس عمومی این دانشگاه بر ضرورت بسترسازی برای تربیت صحیح اسلامی و رشد معنوی دانشجویان به عنوان اصلی ترین وظیفه دانشگاه تأکید کرد.

رییس دانشگاه یزد عصر دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه جاری در جمع تعدادی از استادان دروس عمومی این دانشگاه بر ضرورت بسترسازی برای تربیت صحیح اسلامی و رشد معنوی دانشجویان به عنوان اصلی ترین وظیفه دانشگاه تأکید کرد.

 دکتر سید علی محمد میبدی در این نشست که به دعوت ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه در محل سالن شهید صدوقی برگزارشد، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است که همگان مکلف به ادای آن هستند، افزود: همه ما به برکت آموزه های دینی و پیروی از علما و مراجع عظیم الشأن تقلید بخوبی معروف ها را می‌شناسیم و از منکرها بیزاریم اما ضرورت دارد چنین شناختی در اعمال ما نمایان گردد. وی با اشاره به وظیفه خطیر استادان در تربیت نسل آینده اظهار داشت: استادان دانشگاه لازم است علاوه بر آموزش های علمی به دانشجویان، نسبت به تربیت اسلامی فرزندان عزیز این آب و خاک را سرلوحه برنامه‌های شرعی و قانونی خود قراردهند.


رییس دانشگاه یزد با اشاره به برخی اقدامات زیربنایی و عمرانی انجام گرفته در دانشگاه، اقداماتی نظیر احداث استراحتگاه ویژه خواهران، زیباسازی و توسعه فضای سبز دانشگاه را درراستای بسترسازی برای گسترش فعالیتهای فرهنگی و تعالی بخش فکر و اخلاق دانشجویان توصیف کرد.


 دکتر میبدی در سخنان خود به موضوع انتشار برخی از نشریات و کتاب‌های انحرافی در سطح جامعه که بعضاَ حتی به صورت رایگان و در قالب هدایا اشاره کرد و گفت: این تحرکات در راستای اهداف پلید دشمن در عرصه نبرد نابرابر رسانه‌ای و جنگ نرم است که باید بیش از پیش مسؤولان ذی‌ربط، خانواده‌ها و حتی خود افراد به آن توجه کنند.


وی در پایان با تشکر از دیدگاه‌های مطرح‌شده از سوی استادان حاضر در جلسه، تشکیل انجمن اولیای دانشجویان، عمل به منشور اخلاقی دانشگاه در فضای دانشگاه و همچنین توجه به بعد عملی دروس معارف و اخلاق اسلامی در دانشگاه را از جمله پیشنهادهای مؤثر و کاربردی ذکرکرد و از مسؤولان اجرایی دانشگاه خواست در اسرع وقت زمینه‌های تحقق آن را فراهم سازند.


شایان ذکر است در این نشست دکتر مدرس مصدق دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه و دکتر اکبر غفوری معاون فرهنگی دانشگاه توضیحات مبسوطی در خصوص فعالیت‌های این ستاد ارایه کردند و در ادامه استادان حاضر در جلسه به ارایه دیدگاه‌های خود درباره نحوه اجرای این دو فریضه اسلامی در دانشگاه پرداختند که سرفصل برخی از آن‌ها بدین شرح است:

فراهم کردن زمینه انتخاب برای ثبت‌نام دانشجویان در کلاس‌هایی که امکان برگزاری آن به صورت تک جنسیتی وجود دارد.

حضور استادان در خوابگاه‌های دانشجویی و ارایه مشاوره‌های ضروری به دانشجویان.

اعلان عمومی و آگاه‌سازی دانشجویان از مفاد مقررات و بخشنامه‌های قانونی موجود نظیر بخشنامه مربوط به پوشش اسلامی و برگزاری جلسات توجیهی به منظور تقویت مبانی معرفتی دانشجویان.

برگزاری مسابقات کتابخوانی.

به کارگیری مشاور خانم در گروه‌های آموزشی برای کمک به دانشجویان دختر.

توجه به پوشش نامتعارف تعداد معدودی از دانشجویان پسر.

تشویق استادان برخوردار از رفتار مناسب اسلامی و معرفی الگوهای فرهنگ ساز در این زمینه.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا