به مناسبت برگداشت هفته معلم در روستاي تركان همايشي با نام يك روز به ياد ديروز با حضور معلم 63 سال پيش و دانش اموزان سال 1327و با حضور فرماندار در منزل قديمي مرحوم قباد عمراني كه همان مدرسه زهره 63 سال پيش بود برگزار گرديد.


بنا به گزارش روابط عمومي شهرستان خاتم ،امامي ميبدي در اين مراسم ضمن تشكر از مجريان اين همايش هقته معلم را گرامي و به مقام شامخ شهداي عرصه تعليم وتربيت به خصوص فيلسوف فرزانه آيت ا.. شهيد مطهري ، با قرائت فاتحه به روح پر فتوح آنان اداي احترام كردند.


وي افزود:چه خوب است كه همه مي دانستند احترام به پيشكسوت آن هم در عرصه تعليم و تربيت چه ارج وقربي از طرف خداوند دارد . و تجليل از معلم 63 سال پيش روستا در همين راستاست كه اهميت دارد و خود اين تقدير و تجليل هم قابل تجليل و تقدير است.


امامي مبيدي در ادامه به حديثي از اميرالمومنين (ع) اشاره داشت كه فرموده بودند هركس سخني به من ياد دهد مرا بنده خود كرده است.


در همين رابطه آقاي رضوي معلم 63 سال پيش مدرسه زهره در تركان از برگزار كنندگان اين مراسم باشكوه قدرداني نمود و به بيان خاطرات 63 سال پيش پرداخت.


در ادمه هريك از شاگردان نيز كه خود همگي بين 68 تا 70 ساله بودند به خاطره گويي و قرائت شعر و دستبوسي معلم 63 سال پيش خود پرداختند.


گفتني است طراح اين همايش كوچك( اما به وسعت يك دنيا)،آقاي علي اصغر يزداني مدير مدرسه ابوذر تركان مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا