میهمانان یزد چشم انتظار میزبانی یزدها بودند اما ............

یزدفردا " گروه تئآتر معلولین جسمی-حرکتی مشهد به سرپرستی حمید کیانیان برای اولین بار در ایران موفق به فعالیت عظیم تآتر درمانی شدند و نمایشی تحت عنوان "پرنده و فیل " نوشته استاد داوود کیانیان وطراحی و کارگردانی حمید کیانیان رابرای اجراء اماده نموده اند .

و از روز 18 اردیبهشت ماه در تالار هنر یزد اجرای خود را آغاز نموده اند

این  عزیزانی که قبل از هر کس خودشان در ابتدای شناخت معلولیتشان فعل نا توانی را صرف کرده بودند به همت و پشتکار خود وهدایت حمید کیانیان کاری کردند کارستان .

 با ممارست بسیار توانستند تئاتری که سراسر عشق   است و صفا را برای 56 بار در استانهای خراسان و سیستان به روی صحنه ببرند .

و برای اینکه به یزدی ها هم بگویند که فعل خواستن اگر صرف شد توانستن پدید خواهد آمد میهمان دارالعباده و دالعلم شدند تا با حمایت مدیر کل فرهنگ دوست ارشاد استان  از 18 اردیبهشت ماه تا 24 در تالار هنر یزد میزبان یزدی های هنر دوست و نوعدوست باشند اما ...

اما دریغ از همراهی

آنگونه که به یاد دارم روزی در مدارس یزد بلیط فیتله ای ها را به فرزندانمان فروخته بودند و در سالنی 5 هزار نفره در شاهدیه از گوشه کنار شهر یزد همه در صف ورود ایستاده بودند تا برنامه های تکراری سوپر استار های تلویزیون ایران را نظاره کنند .

ولی انگونه که خبرنگار ما که برای تهیه گزارش قرار بود امروز عصر به تلار هنر برود گزارش داد سانس های عصر امروز دوشنبه  به علت عدم استقبال اجرا نشده است و قرار است فردا صبح یک سانس برای معلولین استان اجرا داشته باشند .

و یک سئوال کوچک ذهنم را  آزار می دهد که آیا یزدی های نوعدوست و فرهنگ دوست همت پر کردن چند سانس سالن کوچک تالار هنر یزد را نداشته اند .

و در پاسخ تنها جوابی که به ذهنم خطور کرد این بود که قطعا به گوش یزدی ها نرسیده است و ای کاش حداقل مدیران دولتی و بخش خصوصی استان اطلاع داشتند و برای ایجاد انگیزه در بین پرسنل خود هم که شده آنها را به تماشای تلاش دیدنی دوستان گروه تئآتر معلولین جسمی-حرکتی مشهد میهمان می کردند و نام خود را در بین مشوقین این حرکت بسیار زیبا ثبت می نمودند .

هنوز  تا 24اردیبهشت ماه فرصت باقی است میهمانان عزیزمان را عزیزبشماریم




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا