نماینده مردم اردکان در جمع عزاداران فاطمی امامزاده سیدنورالدین اردکان :

پیشنهاد برگزاری انتخابات استانی را در استان یزد به صورت پایلوت کشوری به مسئولان کشوری دادیم

یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جمع انبوه عزاداران فاطمی امامزاده سیدنورالدین این شهرستان با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب درخصوص قضایای اخیر مبنی بر "حفظ وحدت و آرامش ، عدم بروز اختلاف نظرها در سطح جامعه و خویشتن داری" از مسئولان خواست عمل به رهنمودهای رهبری را سرلوحه امور خویش قرار دهند.


محمدرضا تابش در این مراسم با تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، به توصیف ابعاد شخصيتي و تبين سيره و فضایل والای آن حضرت پرداخت و افزود: حضرت صديقه كبري (س) بعنوان جامع‌ترين الگوی عالم بشريت در همه ابعاد زندگي و برترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار در نزد مسلمانان،مجمع همه فضایل انسانی ست که شناساندن هرچه بیشتر مقام والای آن حضرت به مردم به ویژه نسل جوان موجب ترویج و گسترش الگوهای ناب الهی در جامعه امروز که به شدت نیازمند ان است خواهد شد.


نماینده مردم اردکان موقعیت حساس کنونی منطقه را یادآور شد و با اشاره به قیامهای مردمی ،آن را نشات گرفته از روح اسلام گرایی و آزادیخواهی مردم دانست که در قالب جنبش های ضد استبدادی بروز نموده است و افزود:.هر چند قدرتهای استکباری در تلاشند تا این قیامها را مصادره به مطلوب نمایند تا منافع آنها از جمله منابع انرژی منطقه که به مثابه شریانهای حیاتی قدرتهای استکباری ست به خطر نیافتد.


وی افزود: در نظم جهانی این خواست و اراده قدرتهای بزرگ است که مقدرات کشورهای دیگر را رقم می زند و نه خواست و اراده مردم، به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران که طرحی نو در جهان افکنده و اهداف والای آن در تضاد با منافع غرب است،برای آنها قابل تحمل نیست و با روشهای مختلف که عمدتا نرم افزاری است در صدد مقابله با آن برآمده اند.


دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس تصریح کرد: دراین برهه حساس ، باید هوشیاری خود را دوچندان کنیم.حفظ انسجام و وحدت جامعه در گرو وحدت و هماهنگی قوا در عمل به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه لازم به خواستها و نیازهای مردم است تا رضایتمندی آنها فراهم گردد.کشور باید با اتکا به قانون اساسی و تمکین به خواست و اراده مردم که در قانون تجلی یافته است اداره گردد.قانونی که در آن اختیارات رهبری و قوای سه گانه و وظایف آنها مشخص شده است.


وی تاکید نمود: باید با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر "حفظ وحدت و آرامش ، عدم بروز اختلاف نظرها در سطح جامعه و خویشتن داری" ، مسائل را مدیریت کرد تا در روند امور جاری کشور خللی پیش نیاید.بنده و سایر دوستانمان نیز به نوبه خود ، همه سعی و تلاش خویش را در هفته های اخیر در این راستا قرار دادیم تا از مجلس تنش و تشنجی به جامعه منتقل نشود.


عضو کمیسیون تلفیق بودجه سالیانه کشور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس در 2 یا 3 شیفت کاری، لایحه بودجه که با تاخیر 2 ماهه به مجلس ارائه گردیده بود و تصویب آن ضروری ترین موضوع روز کشور است را به مراحل نهایی رسانده و تصمیمات خوب و واقع بینانه ای نسبت به اهتمام در امور فرهنگی،علمی ودانشگاهی، تقویت بنیه دفاعی،تامین بودجه برای حل مسائل مبتلا به کشاورزی و محیط زیست،پروژه های عمرانی و رسیدگی به طبقات ضعیف و اقشار آسیب پذیر جامعه اتخاذ گردیده است.


نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ادامه داد:در مسئله هدفمندسازی یارانه ها علیرغم تاکید قانونگذار مبنی بر شیب ملایم در اجرای برنامه، با توجه به اینکه درآمد 62 هزار میلیاردتومانی پیش بینی شده جهت تحقق درآمدها و شیب تند اجرا، مستلزم افزایش قیمتها به حدی است که از توان آحاد جامعه خارج بود ،مجلس دولت را در امر افزایش قیمت ها به حداکثر 20% محدود نمود تا فشاری به مردم نیاید.


وی افزود: درآمدها بگونه ای تنظیم گردید و نتیجه این شد که 38 میلیارد تومان برای سهم مردم و دولت پیش بینی شده و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای بخش تولید اعم از صنعتی و کشاورزی در نظر گرفته شده است .برای بخش سلامت 3 هزار میلیارد تومان اعتبار افزون بر آنچه دولت در نظر گرفته بود مصوب گردید تا ان شاءا.. سهم مردم از پرداخت هزینه ها که هم اکنون 70 درصد است کاهش یابد.برای امر پژوهش، گسترش فعالیتهای قرآنی ، تقویت اعتبارات ورزشی، فرش دستباف و بیمه قالیبافان نیز مصوبات خوبی مهیا شده است.


تابش درخصوص نارضایتی مردم نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت گاز گفت :مقرر شد در این امر تجدید نظر صورت گیرد و اضافه بهای دریافتی در قبوض بعدی لحاظ گردد.


وی در ادامه با ارائه گزارشی اجمالی از روند توسعه شهرستان اردکان و پروژه های در دست ساخت و آماده راه اندازی افزود: با پیگیری انجام گرفته، در ابتدای سال گذشته مبلغ 3 میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات استانی برای شهرستان جذب شد و امسال نیز این مقدار به 3ونیم میلیارد تومان افزایش یافت که البته مسئولان باید در جای خود و با سرعت عمل بیشتری صرف نمایند.


نماینده مردم اردکان همچنین با توجه به ابهامات مطرح شده بین مردم درخصوص تغییر در حوزه های انتخابیه ، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: بر اساس اصل 64 قانون اساسی، دولت می تواند هر 10 سال، لایحه افزایش تا 20 نماینده را برای حوزه های انتخابیه آماده و به مجلس ارائه نماید که امسال این امر در دستور کار دولت قرار گرفته است و مقرر است یک نماینده به مجموع نمایندگان استان یزد افزوده شود. بحث و مذاکرات زیادی با مسئولان استان و کشور انجام پذیرفته تا حوزه های انتخابیه دستخوش تغییر نگردد ؛ یک نماینده اضافه شده نیز برای حوزه انتخابیه یزد که دارای جمعیت بالایی است لحاظ گردد.امیدواریم با تدبیر و خردمندی مسئولان این موضوع بدون کمترین مشکلی انجام گیرد.


تابش اضافه نمود: با توجه به نظر موافق اکثریت نمایندگان استان،پیشنهاد برگزاری انتخابات استانی را در استان یزد به صورت پایلوت کشوری به مسئولان کشوری دادیم تا این امر که می تواند موجب ارتقای عملکرد مجلس و تصمیم گیریها گردد اجرایی گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا