یحیی‌زاده: کمیسیون فرهنگی معافیت مالیاتی خبرنگاران را با جدیت دنبال می‌کند

توجه به معافیت مالیاتی و بازنشستگی خبرنگاران در طرح جامع رسانه‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اهمیت مسئله معافیت مالیاتی و حل مشکلات مالیاتی و بازنشستگی خبرنگاران، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در تلاش است تا مسائلی همچون معافیت مالیاتی و بازنشستگی خبرنگاران در طرح جامع رسانه‌ها دیده شود.


"سید جلال یحیی زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، توجه و حمایت دولتی بیشتر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را ضروری دانست و گفت: توجه به مشکلات مالیاتی و بازنشستگی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از مهم‌ترین وظایف دولت و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


نماینده مردم تفت و میبد شرایط کاری خبرنگاران را بسیار دشوار و صعب توصیف کرد و ادامه داد: نماد و مصداق اکمل کار سخت و زیان‌آور، کار خبرنگاران است؛ چرا که این قشر جامعه با انواع و اقسام ناملایمات و سختی‌های فیزیکی و ارتباطی روبرو می‌شوند.


یحیی زاده با اشاره به اهتمام نظر کمیسیون فرهنگی جهت گسترش حمایت‌های دولتی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در تلاش است تا مسائلی همچون معافیت مالیاتی و بازنشستگی خبرنگاران در طرح جامع رسانه‌ها دیده شود.


وی افزود: طرح جامع رسانه ها با بیش از 200 ماده، محمل بسیار مناسبی است تا از طریق آن مشکلات و مسائل مربوط به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مدنظر قرار گیرد و مرتفع شود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر پیگیری جدی کمیسیون فرهنگی برای حل مشکلات معافیت مالیاتی و بازنشستگی خبرنگاران، اظهار داشت: در صورتی که توجه و حل این مشکلات در قالب طرح جامع رسانه‌ها ممکن نشود، کمیسیون فرهنگی این موضوع را به صورت پیشنهاد و طرح جداگانه‌ای مطرح و دنبال خواهد کرد.


یحیی زاده در پایان تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه، وظیفه پیگیری حقوق و مطالبات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را برعهده دارد که امیدواریم این نهاد مسئول مسائل مربوط به خبرنگاران را با جدیت بیشتری دنبال کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا