باهدف حمايت ازسرمايه گذاري دربخش گردشگري؛

افزایش یارانه تسهیلات طرح‌های گردشگری بخش خصوصی از 4 به  8 درصد

هیئت وزیران به منظور رونق توریسم در کشور و با هدف حمایت از پروژه های گردشگری، کمک سود اعطای تسهیلات به طرحهای گردشگری بخش غیردولتی را از 4 درصد به 8 درصد افزایش داد

هیئت وزیران در راستای حمایت از طرح های گردشگری و به منظور رونق توریسم در کشور، یارانه اعطای تسهیلات به طرح‌های گردشگری بخش غیر دولتی را افزایش داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری کمک سود اعطای تسهیلات به طرحهای گردشگری بخش غیردولتی را از 4 درصد به 8 درصد افزایش داد.

گفتنی است براساس مصوبه قبلی دولت ، هیئت وزیران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه داده بود با رعایت قوانین و مقررات مربوط ، بخشی از اعتبارات کمکهای فنی و اعتباری و یارانه‌ای منظور شده در قوانین بودجه سنواتی به سازمان یاد شده،  4% علاوه بر نرخهای مصوب شورای پول و اعتبار را به عنوان کمک سود اعطای تسهیلات به طرحهای گردشگری بخش غیردولتی در قالب قراردادهای منعقد شده با نهادهای مالی دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح هزینه کنند.

بر این اساس ، دولت در مصوبه اصلاحی خود میزان یارانه اعطای تسهیلات به طرحهای گردشگری بخش غیردولتی را از 4 درصد به 8 درصد افزایش داده است.

این مصوبه در تاریخ 8/اردیبهشت ماه 1389 توسط محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا