همزمان با بزرگداشت روز معلم از خدمات پنجاه ساله استاد دكتر جليل بهارستان تقدیر شد


یزدفردا "مراسم بزرگداشت روز معلم و تقدير از خدمات پنجاه ساله استاد دكتر جليل بهارستان در موسسه آموزش عالي امام جواد يزد برگزار شد.

رئيس موسسه آموزش عالي امام جواد يزد در اين مراسم با تاكيد بر تجليل از اساتيد نمونه يزدي مقيم استان گفت : برخي تنها بر اين تاكيد دارند كه بايستي از اساتيد نمونه خارج از استان و كشور تجليل شود و در واقع از سرمايه هاي مقيم استان غافل اند.

دكتر محمد صالح اولياء در توضيح اين مطلب افزود : ما بايد اين نوع نگاه را تغيير دهيم چراكه اين نگاه موجب مي شود تا عملا ما قدر خودمان و سرمايه هاي انساني اطرافمان را ندانيم.

وي با تقدير از فعاليت چشمگير اساتيد برجسته با امكانات متوسط بيان داشت : فعاليت اين اساتيد با اساتيدي كه در جوامع پيشرفته و با امكانات خاص به فعاليت مي پردازند، قابل قياس نيست. او ادامه داد : تقدير از سرمايه هاي انساني مقيم در استان موجب افزايش اعتماد به نفس مي شود.

اين عضو هيات علمي دانشگاه يزد در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط حاكم بر موسسات آموزش عالي در كشورمان پرداخت و گفت : در حال حاضر بازار آموزش عالي كشور رقابتي شده است و دانشگاه آزاد و پيام نور به شدت در حال جذب دانشجو هستند.

اولياء ادامه داد : دانشجويان ورودي موسسات آموزش عالي نسبت به دانشجويان ورودي دانشگاه هاي دولتي از كيفيت كمتري برخوردارند و ارتقاء تحصيلي اين دانشجويان كه بعضا سابقه ي درخشان تحصيلي هم ندارند، كار آساني نيست.

رئيس موسسه آموزش عالي امام جواد يزد تصريح كرد : نكته مهم و قابل اتكاي موسسات آموزش عالي در مقياس متوسط، خلاقيت، بهره وري و نيروي انساني متخصص است و با در اختيار داشتن اين سه اصل مي توانند امكان انجام كارهاي ناشدني را فراهم كنند. دكتر اولياء ادامه داد :‌ توانمندسازي، مهمترين هدف در منابع انساني است و نيروهاي انساني موسسات بايد تخصص، توانايي آموزش مهارت ها و انگيزه لازم را براي خدمت داشته باشند.

وي در خصوص عملكرد و چشم انداز موسسه آموزش عالي جواد نيز گفت :‌ اين موسسه به دنبال افرادي است تا عالم، صادق، تلاشگر و مبتكر باشند.

اين استاد دانشگاه گفت : موسسه آموزش عالي امام جواد قصد دارد تا به مطرح ترين دانشگاه با مقياس متوسط در استان يزد تبديل شود.

در پايان اين مراسم از خدمات علمي و آموزشي پنجاه ساله استاد دكتر جليل بهارستان تقدير و تشكر بعمل آمد.


30 هزار دانشجو در طول 50 سال از خدمات آموزشي دكتر جليل بهارستان بهره گرفته اند.

گفتني است اين مراسم با حضور حجت الاسلام صدوقي نماينده ولي فقيه در استان يزد، حجت الاسلام معزالديني امام جمعه موقت يزد، مسئولان موسسه خيريه فرهنگي جوادالائمه و حدود یکصد وپنجاه تن ازاساتيد موسسه آموزش عالي امام جواد برگزار شد.http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=33436_IMG877.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا