بسمه تعالي

10ارديبهشت ماه به عنوان یک روزی تاریخی و ملی در تاریخ ایرانیان ثبت شده است. این روز افتخار آمیز به عنوان روز ملی ”خليج فارس” نامگذاري شده است. در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، رییس جمهور وقت ایران، بر پای مصوبه‌ای مهر تأیید زد که به موجب آن، دهم اردیبهشت ماه هر سال، آیین‌های نکوداشت روز "ملّی خلیج فارس" برگزار خواهد شد؛ روزی که یادآور ازخودگذشتگی های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتقالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه‌ برسواحل جنوبی کشور (۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی) در پی رشادت‌های سپاه ایران به رهبری امیرالامرای فارس(امام قلی‌خان) می باشد. دفاع همه جانبه ایرانیان و واکنشهای مختلف دولت ایران در به رسمیت نشناختن هر واژه دیگری به جز خلیج فارس طی سالهای اخیر٬ را میتوان به سمبلی از روحیه حق طلبی ملت ایران تشبیه کرد که در خلیج فارس تبیین گردیده است.

به واقع خلیج فارس برای ملت ایران همچون شریان خون در اندام کشوری کهن است که پایداری و زنده ماندن آن پیکر٬ در گروی موجودیت و جریان مداوم خون در آن اندام دارد. از این روی ملت ایران پاسداری و صیانت از خلیج فارس را برای خود همچون یک وظیفه ملی میداند.

اينجانب ضمن گرامی داشت روز ملی خلیج فارس، از کلیه ی مسوولان سیاسی و رسانه های گروهی کشور مجدانه می خواهد تا با انعکاس اسناد موجود و تعقیب مراکزی که با تلاش سازمان یافته در جهت و تحریف عنوان ماندگار و پرافتخار خلیج فارس اقدام می کنند موجب تحکیم آن شوند و اتحاد ملی و انسجام اسلامی را در داخل و خارج از مرزهای کشور گسترش دهند.

"یاد و خاطره همه شهدای ایران در آبهای نیلگون خلیج فارس گرامی باد"

سيد ناصر امامي ميبدي

فرماندار خاتم
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا