یزدفردا "اين مطلب  در برگيرنده نوشته ای  "انعكاس آيينه شماره 220" طنز شماره 220" با عنوان " دو كلمه هم از ننه جون زبان دراز بشنويد " به قلم زبان دراز نوه ننه جون است.

دو كلمه هم از ننه جون زبان دراز بشنويد

اين ننه جون حقير خوب مي‌فهمد تورم و گراني يعني چه اما با بعضي از ننه جون‌ها توفيرهاي زيادي دارد و شباهت‌هايي هم در فهميدن چيزها دارد كه گروهي ديگر نمي‌فهمند گاهي خرافاتي را هم بر زبان مي‌آورد كه گويا.. . نمي‌دانم چقدر با وضعيت مناسب منطبق است.

مثلاً ننه جون مي‌فرمايند اين كورش اعم از كبير و صغيرش چه در كنار مجمسه‌اش خبردار بايستند و عكس بردارند، «پا و قدم» ندارد براي ادعايش شاهد مي‌آورد كه چند سال پس از اينكه شاه مخلوع جشن دو هزار و پانصد ساله را در تخت جمشيد گرفت و گفت: كوروش! (آسوده بخواب كه ما بيداريم). بعله.. . آمد بر سرش آنچه بايد مي‌آمد و البته حقش بود اين اواخر هم بلا نسبت و دور از جان رستم و اسفنديارخان چند ماه پس از آنكه منشور كوروش را از فرنگ به ايران آوردند و اظهار علاقه به آن بزرگوار و مكتب ايراني فرمودند بعضي اختيارات را ظاهراً از آنها گرفتند اينطور نيست ننه جون؟ البته ننه جان مكرم چند تا شاهد تاريخي آورده كه اين نوه زبان درازش چون صحت و سقم آن را نمي‌داند بيان نمي‌كند.

ضمناً‌ننه جون هر وقت جواب سئوالي را نمي‌داند و يا اينكه نبايد بگويد يا اينكه فرزندان و نوه‌ها از عدم اجراي قول و قرارهاش سوال مي‌كنند و گلايه دارند ميگه: ننه جون (آلزايمر دارم) كي گفتم؟ كجا گفتم؟ شما چرا از جانب من قول مي‌دهيد؟ اصلاً جديداً ‌هم با تمسك به همين بيماري زده زير بدهي‌ها و ميگه هيچ كس طلبم ندارد وضعم هم خوب است. اصلاً تقصير عروس‌هاي بدگمانم است وخيلي حرفهاي ديگر!!

البته ننه جون، بزرگتر از همه است احترامش واجب! ‌حرفهايش هم روي چشم! چه كنم ننه جونه ديگه! فعلاً بايد حرفهايش را گوش كرد.

زبان دراز نوه ننه جون

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا