عابدی نماینده طبس:

پیروی از فرامین رهبری و قانون اساسی برای همه واجب است

قوانین کشور ما،عین شرع است هر‌کس برخلاف قوانین کشور عمل کند در حقیقت بر خلاف قوانین شرع عمل کرده است

یزدفردا "محمدکریم عابدی ضمن تاکید بر جلوگیری از حاشیه سازی، پیروی از فرامین رهبری و قانون اساسی را برای همه واجب خواند.

عرصه سیاست داخلی کشور در هفته گذشته شاهد اتفاقات مختلف و متنوعی بود.ماجرای استعفای وزیر اطلاعات و نیز حکم مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه کار وزیر اطلاعات را می‌توان در راس این جریانات دانست. اما بیش از این مورد، برخی اظهار نظرها از سوی سایت‌های خبری طرفدار دولت بود که موجب شد تا بروز و ظهور جریانی انحرافی در کنار دولت مطرح شود. اما آنچه مهم است تمام این اتفاقات نشان از پویایی جامعه ایرانی و حرکت رو به جلوی سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

محمد کریم عابدی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در گفت‌وگو با نشریه بشارت به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداخته است.

در حال حاضر با توجه به ماجرای استعفای وزیر اطلاعات در هفته گذشته و حکم مقام معظم رهبری، مسائلی در برخی از سایت‌ها نقل شد که پس از آن به نام جریان انحرافی درون دولت معروف شد. نظر شما به‌عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی چیست؟

البته در حال حاضر این قضیه از نظر ما منتفی شده و نمی‌خواهیم برای آن حاشیه دیگری نقل کنیم، اما باید به این نکته نیز اشاره کنم که در حال حاضر برخی جریاناتی هستند که تلاش می‌کنند وحدت بین قوا وجود نداشته باشد. باید به این نکته هم اشاره کنم که اصلی‌ترین دلیل انتخاب دکتر احمدی‌نژاد به سمت رئیس‌جمهوری به‌دلیل پیروی وی از ولایت فقیه بوده است و هیچ‌کسی هم نمی‌تواند ولایت‌پذیری او را زیر سؤال ببرد. البته شاید بعضی مواقع برخی اختلاف سلیقه‌هایی بین دولت و مجلس وجود داشته باشد اما بحث بر سر این است تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی برای تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی یک امر واجب است. یعنی قوانین کشور ما به‌دلیل این‌که پس از تصویب در مجلس از سوی فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، عین شرع است. یعنی هر‌کس برخلاف قوانین کشور عمل کند در حقیقت بر خلاف قوانین شرع عمل کرده است.

یعنی از نظر شما آنچه به نام جریان انحرافی در کنار دولت مطرح شد، اصلا وجود ندارد؟

البته در جریانات اخیر ما دیدیم که ممکن است افرادی هم وجود داشته باشند که افکار دیگری در ذهن داشته باشند که نمونه آن‌ را در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران دیدیم که متأسفانه در این جریان نمره قابل‌قبولی نگرفت و شاید به نوعی سعی کرد که به این جریانات دامن بزند یا به نوعی وارد اظهار نظر شود. این در صورتی است که کار خبرگزاری به هیچ وجه اظهار نظر نیست. در نهایت هم دیدیم که وزیر اطلاعات دوباره به سر‌کار خود برگشت.

اما باید به این نکته مهم نیز اشاره کنم که رئیس دولت قبل از انتخاب 4 وزیر کابینه و معرفی آنها به مجلس برای کسب رای اعتماد، سعی می‌کند نظر مقام معظم رهبری را نیز جلب کند. وزارتخانه‌های کشور، دفاع، امور خارجه و اطلاعات به‌عنوان زیر مجموعه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همین وزارتخانه‌های یاد شده هستند.

شما به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عملکرد وزیر اطلاعات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در مدت زمان پشت‌سر گذاشته شده پس از انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با کسب رای اعتماد بالا از مجلس می‌بینم که با همت و کار مضاعف تحولی ساختاری در وزارت اطلاعات به‌وجود آمده است که نتایج آن‌ را در موفقیت‌های این وزارتخانه در مدت گذشته از جمله دستگیری ریگی یا عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دید. با توجه به این موارد نباید سلیقه شخصی را وارد کار کرد.

نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور را که در همین ارتباط منتشر شد چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور که 216 امضا داشت در حقیقت یک رای اعتماد دوباره به وزیر اطلاعات بود. در این‌باره نمایندگان از جمله خود من هم نطق‌هایی داشتیم که به‌دلیل حمایت مقام معظم رهبری از وزیر اطلاعات ما هم از مصلحی حمایت کردیم. بنا بر این می‌توان گفت که مجلس در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده است.

نظر شما درباره اتفاقات اخیر بحرین و قرآن سوزی از سوی حکومت آل‌سعود چیست؟

سال‌های بود که مثلثشوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی عرب کشی را در سرشان می‌پروراندند که امروز آنها توانسته‌اند اعراب را روبه‌روی هم قرار دهند. آنها آرزو داشتند که روزی خود مسلمانان مساجد خودشان را تخریب کرده و قرآن را بسوزانند که الان می‌بینیم چنین اتفاقاتی در بحرین و یمن در حال ظهور و بروز است. البته در کنار تمام این فجایع نباید و عهده الهی را فراموش کنیم. زمانی که حاکمان کشورهایی عربی مانند آل‌سعود اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه می‌کنند باید منتظر سرنوشتی مانند آنچه برای صدام پیش آمد باشند. اقداماتی که آل‌سعود انجام می‌دهند از عملکرد کفار در صدر اسلام هم بدتر است و آنها باید منتظر خشم الهی که بر سر آنها فرود خواهد آمد، باشند.

برای برخورد با چنین مسائلی مجلس چه اقداماتی را انجام داده است؟

مجلس هم با توجه به وظیفه شرعی و قانونی خود و از طریق مجاری پارلمانی پیام‌های مستمر و محکمی را در حمایت از مردم بی‌پناه بحرین صادر کرده است. البته مجلس برخورد سخت افزاری ندارد چراکه ما در هیچ زمانی غیر از آنجایی‌که صدام به کشور ما حمله کرد با هیچ کشوری برخورد سخت‌افزاری نداشته‌ایم. در حال حاضر هم امیدواریم که با کمک ملت بزرگ عربستان و کشورهای دیگر منطقه مانند امارات، شیوخ بحرین تنبیه شوند و دوباره صلح و صفا در منطقه حاکم شود.

منبع:خانه ملت

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا