لاریجانی با تأکید بر تصویب 2میلیارد دلار برای کمک به مترو، اعلام کرد:

یک هفته تا تصویب نهایی بودجه 90

یزدفردا "رئیس مجلس با بیان این‌که اعتبار دو هزار میلیارد تومانی مترو، در بودجه 90 لحاظ شده است، گفت: کار بررسی لایحه بودجه تا اواخر هفته آینده به پایان می‌رسد.


به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت  ، علی لاریجانی امروز (پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت) در حاشیه همایش شورای عالی استان‌ها، در جمع خبرنگاران افزود: با بررسی دو نوبته برنامه بودجه 90 در مجلس شورای اسلامی، تصویب این لایحه تا پایان هفته آینده به پایان می‌رسد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که بررسی جزئیات درآمدی لایحه بودجه عصر امروز در صحن علنی تمام می‌شود، گفت: از هفته آینده مطالعه و بررسی بخش هزینه‌های بودجه در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.


وی تصریح کرد: هماهنگی نمایندگان دولت در بررسی لایحه بودجه با مجلس، مناسب است و ارزیابی ما این است که با تعامل بیشتر میان این دو قوه، بودجه مصوب مجلس، جنبه عملیاتی مناسبتری خواهد یافت.



اعتبار مترو در بودجه 90


رئیس مجلس، یادآور شد؛ با توجه به پیگیری‌های مستمر دکتر مصطفی چمران، مجلس روز گذشته در لایحه بودجه 90، برای کمک به قطار شهری (مترو)، دو هزار میلیارد تومان را به قطار شهری اختصاص داد.


داستان پرداخت اعتبار دو هزار میلیارد تومانی از سوی دولت بیش از یک سال است که در رسانه‌ها خبر سازی می‌کند و تاکنون از سوی دولت هیچ اقدامی در این‎باره انجام نشده است.


پیش از این نیز لاریجانی با توجه به امتناع دولت از پرداخت اعتبار مترو، شخصا پرداخت این اعتبار را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که همچنان با اکراه دولت همراه بود.


دیروز(چهارشنبه 7 اردیبهشت) نمایندگان مجلس، با لحاظ کردن دوهزار میلیارد تومان به عنوان کمک به توسعه متروی شهری، امیدها را به پرداخت این اعتبار دوباره زنده کردند.


چندی پیش نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، حمایت قاطع رهبری را از مصوبه‌های مجلس اعلام کرده بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا