طبس – حقاني – سرپرستي يزد فردا: از ابتداي انتخاب (عزيز بهزادي) بعنوان فرماندار شهرستان طبس، هرزمان كه نامبرده رؤيت شد، حتي در هنگام اقامه نماز بر صندلي نشسته است.

بنابر همين حركت ايشان در جمعي دوستانه بعنوان خبرنگار يزد فردا، اين سوال مردمي را از وي پرسيدم و جوابي شنيدم كه شنيدنش خالي از لطف نيست.

بهزادي مي گويد: در اوايل انقلاب آن زمان كه بعنوان مسئول انتظامات ستاد استقبال حضرت امام خميني(ره) فعاليت مي كردم، در كنار بزرگاني چون آقايان خلخالي – صياد شيرازي – يزدي و رفيق دوست و ... بودم.


در بدو انقلاب و پس از دستگيري عوامل سفاك رژيم پهلوي،حكم اعدام عناصر فعال و خون آشام طاغوت با تأييد حاكم شرع انقلاب اسلامي صادر شد و درپي آن مقرر گرديد تا تعدادي از افسران عاليرتبه و فرمانداران نظامي دولت شاه ملعون به جزاي عمل خويش برسند.

عزيز بهزادي، با يادآوري ايام سرافرازانه پيروزي انقلاب، ياد شهداي وقايع قبل و بعد از 22 بهمن 1357 را گرامي مي دارد و مي گويد: پس از صدور رأي قطعي دادستاني انقلاب اسلامي، مقرر شد تا اعدام افسران نظامي طاغوت كه دستشان به خون مردم بيگناه آلوده بود،همچون: (نصيري – رحيمي – ناجي و خسروداد) در محل مدرسه علميه رفاه تهران انجام شود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=33150_IMG_0017.JPGاز آنجا كه اين مدرسه به خاطر استحكام بنا و محدوده استقرار بعنوان مرجع تصميم گيري هاي نظامي انقلابيون قرار داشت و مملو از سلاح و مهمات بسيار فراوان و مدارك ارزشمند بود، دائم مورد حفاظت تيمي جوان و قوي قرار داشت و اينجانب(بهزادي) بعنوان مسئول يگان انتظامي اين ساختمان منصوب شده بودم.


فرماندار طبس،كه برادر دو شهيد و پدر شهيد مي باشد ودر پرونده مديريتي خود سوابق قابل ذكر و ارزشمندي دارد،در ادامه خاطرات انقلابي خود كه به اصرار بنده بازگو نمود،گفت: شب 26 بهمن 1357 ودرآن ساختمان، اعدام خائنين به اسلام و ملت ايران با نظارت آقاي خلخالي و مديريت اينجانب انجام گرفت و پس از آن بدنبال حركت سريع و انقلابي براي حفظ امنيت مدرسه رفاه بخاطر وجود منافقين و خائنين نيمه فعال در پيكره دولت وقت در هنگام حمل و تحويل اسلحه و مهمات به انقلابيون و نيروهاي تحت امر خويش و در مشغله شديد ذهني به طور ناگهاني دچار حادثه شدم،زانوي من شديدأ آسيب ديدودچار پاره گي عصب هاوضرب خوردگي مينكس پا شدم.


پس از آن ماجرا و مصدوميت طولاني مدت،عليرغم گچ گرفتگي پايم بخاطر انجام وظيفه نيمه تمام خود به سنگر مبارزه وخدمت برگشتم و ديگرناحيه آسيب ديده به سلامت برنگشت و اينك بدليل همين عارضه توسط پزشك معالج از خم و راست نمودن پايم بشدت منع شده ام.

سرپرستي يزد فردا در طبس: ضمن آرزوي سلامت براي همه يادگاران مقاومت و ايثار و خدمت از فرماندارطبس مي خواهد تا جهت بازگو كردن تاريخ انقلاب و خدمات ارزنده اي كه از ايشان و سابقه درخشانشان داريم، ما را ياري كنند.

از من ايشان را هزاران ياد باد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا