یزدفردا: اولين المپياد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم با حضور دكتر شعائي مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه، مديركل اوقاف استان، معاون فرماندار ميبد و جمعي ازمسئولين در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ميبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزدفردا، درآغازاين مراسم قاري كشوري استاد تراز، آياتي ازكلام الله مجيد قرائت نمود. 


در ادامه «علی اصغر شعاعی» مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم قرآنی و دبير اولين المپياد قرآن اظهار كرد: اولين دوره المپياد در حقيقت نهمين دوره مسابقه دانشجويان و نخستين دوره مسابقات اساتيد وكارمندان است. 


وی افزود: در 29 فروردين مسابقات كتبی با حضور همزمان 900 نفر از دانشجويان در رشته‌های ‌قرآنی در دو بخش كتبی برگزار شد.

دكتر شعاعی در ادامه گفت: در ادامه مسابقات در رشته‌های شفاهی در بخش دانشجويان در رشته‌های تفسير، قرائت، ترتيل، حفظ كل و حفظ 0 و 20 جزء مسابقات برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری اين مسابقات نشست مسئولان كانون و عترت دانشگاه‌ها نيز برگزار می‌شود.

دبير اولين المپيادقرآنی از طرح ملی سرباز مسجد خبر داد و افزود: طرح سرباز مسجد برای حافظان و قاريان به عنوان مدير فرهنگی مساجد جهت تصويب به وزارت ارشاد ارائه شده است.

وی افزود: برنامه قرآنی كشور نياز به فرهنگ‌سازی دارد و همه به آن نيازمندند، چرا كه قرآن از همه چيز برتر است.

علی‌اصغر شعاعی با تأكيد بر اينكه وظيفه همه ما فرهنگ‌سازی است اظهار اميدواری كرد: در آينده دانشكده‌های علوم قرآنی بهترين ارائه‌دهنده فرهنگ قرآنی و فعاليت‌های قرآنی باشند

سپس حجت الاسلام حسني مسئول دفترامام جمعه ميبد ، پيام حجت الاسلام اعرافي امام جمعه ميبد را قرائت كرد

در قسمتی از اين پيام آمده است: «به فضل الهی و به بركت انقلاب شكوهمند اسلامی، كشور ما در مسير نهضت بزرگ قرآنی قرار گرفت، نهضتی كه رواج و گسترش انديشه و معرفت قرآنی، انس مفاهيم و مضامين قرآنی، حفظ و قرائت قرآنی را در تمام سطوح كشور و در همه نقاط هدف‌گيری كرده بود، اين نهضت با پيشگامی مقام معظم رهبری در دو دهه گذشته پس از انقلاب اسلامی آغاز شد و امروز اين جوانه مبارك به صورت درختی تنومند در سراسر كشور در آمده است.»

در ادامه برنامه گروه تواشيح «بينات» از استان يزد درمدح حضرت زينب(س) مديحه‌سرايی كردند

همچنين دراين مراسم پيام حجت الاسلام انصاريان مفسرقرآن كريم قرائت شد

در قسمتی از اين پيام آمده است:برگزاری المپياد قرآنی به وسيله دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم از باارزش‌ترين و سودمندترين حركاتی است كه در جهت رشد و شكوفايی عاشقان قرآن كريم انجام می‌گيرد، چرا كه محور اين المپياد كتابی است كه از جانب وجود مقدس حضرت حق، توسط امين وحی بر قلب عرشی و ملكوتی رحمة للعالمين پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص) برای هدايت انسان‌ها تا قيامت و نجات آنان از چنگال ابليسی زورگويان و آزاد نمودنشان از فرهنگ‌های شيطانی و تامين خير دنيا و آخرت همگان نازل شد.

در ادامه برنامه «حاتمی» مديركل اوقاف استان يزد بيان كرد: در قبال قرآن دارای مسئوليت هايی هستيم ازمقدمات عمل به قرآن تلاوت و تدبير درقرآن و آشنايی با قرآن است.

وی با بيان اينكه قرآن برای همه راهنما است گفت: قرآن مربوط به يك نفرنيست مفاهيم قرآنی آموزه‌هايی دارد و برای همه راهنما است.

مديركل اوقاف استان يزد تصريح كرد: اگر در دنيا شاهد ظلم هستيم يعنی به اين كتاب عمل نمی‌شود و اگر بيداری در جامعه می‌بينيم در پرتو تعاليم و معارف قرآنی به دست آمده است.

وی با بيان اينكه بيش ازهر زمان ديگر نياز به رجوع قرآن داريم گفت: در خطابهای قرآنی دقت كنيم و جايگاه خود را بشناسيم.

حاتمی اضافه كرد: قرآن برای همه مردم نازل شده و برای همه خطاب دارد لازم است ببينيم خطاب قرآن به ما مسئولين ومردم جامعه چيست؟

گفتني است : مسابقات ازصبح روزچهارشنبه ويژه اساتيد و كارمندان درسالن اداره ارشاد برگزارمي شود و بعدازظهرهم دربخش دانشجويان ، برادران دراداره ارشاد وخواهران درنمازخانه دانشكده علوم قرآني برگزارمي شود

شايان ذكر است : مسابقات تا پنج شنبه ادامه دارد و اين المپياد با اهداي تتديس مسابقات واهداي لوح روزپنج شنبه به پايان مي رسد.














  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا