شب گذشته در یزد : سرقت دو شیئ عتیقه از موزه میرزا محمد کاظمینی یزد


یزدفردا :شب گذشته سارقان با شکستن قفل درب موزه میرزامحمد کاظمینی واقع در محل امامزاده جعفر یزد دو شیئ بسیار ارزشمنداز موزه میرزامحمد کاظمینی یزد که یکی از بزرگترین موزه های خصوصی چند بخشی ایران می باشد به سرقت بردند .


یک منبع موثق مطلع در گفتگو با یزدفردا در این رابطه ضمن تایید خبر سرقت اظهار داشت :این دوشیئ که یک ظرف شیشه ای چند لایه مربوط به دوره مادها بوده است که ارزش تقریبی آن 800 هزار دلار و شیئ دوم ظرف نمرودی به ارزشی معادل یک میلیون دلار بوده است .


بنا به گفته وی:ظرف نمرودی به سرقت رفته به زوج ظرف نیز شهرت داشته که ظرف مذکر آن در این موزه قرار داشته و ظرف دیگر آن در یکی از موزه های معتبر انگلستان نگهداری می شود و ارزش این ظرف نمرودی بالای یک میلیون دلار می باشد .

شنیده ها حکایت از آن دارد که سارقان قفل های درب موزه را شکسته و دزد گیر ها را غیر فعال و سرقت را انجام داده اند .

امید واریم با درایت متولیان امر و نیروی همیشه بیدار  انتظامی استان شاهد دستگیری و بازگرداندن این اشیاء گرانبها به موزه کاظمینی یزد باشیم و امیدواریم اداره اوقاف و امور خیریه استان بیش از پیش در نگهداری این آثار گرانبها و سرمایه های ملی کوشا باشند .

هفت گنجینه گرانبها و ارزشمند میرزا محمد کاظمینی یکی از بزرگترین موزه های خصوصی ایران است که می تواند در صنعت گردشگری استان یزد رشدی مضاعف بخشیده و از افتخارات استان یزد بلکه کشور محسوب گردد.

این هفت گنجینه شامل :گنجینه قران و کتب ادیان با 300 اثر خطی نفیس،گنجینه اسناد و نسخ خطی با 2000 نسخ خطی ، 2000 نسخه چاپ سنگی و 40000 سند خطی،گنجینه سکه و اسکناس با 65000 عدد سکه قبل و بعد از اسلام ،گنجینه عکس با 30000 قطعه،گنجینه نگین ، مهر و اشیای قدیمی با 2000قطعه،گنجینه تمبربا 30000 قطعه،گنجینه کبریت با 8000 قطعه می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا