ديدار مسئولان آبفاي استان يزد با امام جمعه اردكان

 یزدفردا :مدير عامل و جمعي از مسئولان آبفاي استان يزد با حجه الاسلام و المسلمين ديداري امام جمعه اردكان ديدار و گفتگو كردند.

 

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد امام جمعه اردكان با اشاره به كار آبرساني كاركنان شركت آبفا گفت:تأمين و توزيع آب كار بسيار با ارزشي است و از گذشته هاي دور تاكنون با قداست ويژه اي همراه بوده است.

 

حجه الاسلام و المسلمين عبدالحسين ديداري با اشاره به وجود بيش از 34 آب انبار در شهر اردكان اظهار داشت:هم اكنون بسياري از آب انبارهاي موجود در شهر اردكان قابل استفاده است و شهروندان نيز از آب آنها استفاده مي كنند.

 

وي با اشاره به ذخيره سازي آب خاطر نشان ساخت:ذخيره سازي آب در آب انبارها يكي از راه هاي استفاده موثر از منابع آبي است بر همين اساس بايد ميزان آب بيشتري جهت استفاده در آنها ذخيره شود ضمن آن كه مسائل بهداشتي آن نيز مد نظر قرار گيرد.

 

وي همچنين در اين نشست از كاركنان شركت آب و فاضلاب و مدير و كاركنان آبفاي اردكان نيز تقدير و تشكر كرد.

 

در ابتداي اين نشست علي اسلامي مدير عامل شركت آب و فاضلاب به تشريح وضعيت آبفاي اردكان در بخش آب و فاضلاب پرداخت و گفت : شهر اردكان از نظر وجود منابع آبي جزء ضعيف ترين شهرهاي استان بوده و در رده شهرهايي قرار دارد كه با كمبود شديد  منابع آب مواجه هستند.

 

وي اظهار داشت:در همه شهرهاي استان منابع آب پاسخگوي نيازهاي بهداشتي و عمومي شهروندان مي باشد اما در شهر اردكان كمبود منابع آب حتي اين مقدار نياز را نيز مرتفع نمي نمايد.

 

وي با اشاره به پروژه انتقال آب به شهرهاي استان يزد گفت: تاكنون آبرساني به شهرهاي يزد،اردكان، ميبد ،زارچ،اشكذر، بافق و تفت انجام شده و بزودي نيز شهر مهريز و در آينده اي نه چندان دور شهر بهاباد از آب انتقالي برخوردار مي شود كه اميدواريم با اجراي اين پروژه ها مشكل كمبود آب اين مناطق تا حدودي مرتفع شود.

 

مدير عامل آبفاي استان يزد با اشاره به اجراي طرح هاي فاضلاب از سال 83 در اين شهر گفت:تاكنون 53 كيلومتر شبكه جمع آوري و خط انتقال فاضلاب در اين شهر اجراء شده كه اين ميزان  بالغ بر سه هزار و 500 مشترك را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

وي با اشاره به عدم وجود تصفيه خانه فاضلاب در اين شهر گفت: در روزهاي آينده مناقصه اجراي اين پروژه برگزار مي شود و عمليات اجرايي آن نيز با تأمين اعتبارات كافي از نيمه اول امسال آغاز خواهد شد.

 

وي خاطر نشان كرد: هزينه اجرايي اين تصفيه خانه حدود 10 ميليارد تومان برآورد شده است.

 

علي اسلامي مدت زمان ساخت اين تصفيه خانه را سه سال عنوان كرد و افزود: براي اجراي اين پروژه در سالجاري سه ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه اگر اختصاص بودجه در سالهاي آينده  نيز به همين شكل باشد، شهر اردكان تا سه سال آينده از تصفيه خانه فاضلاب برخوردار مي شود.

 

وي اظهار داشت: هم اكنون در شهر اردكان 25 هزار متر مكعب مخزن ذخيره آب وجود دارد كه اين مخازن، ذخيره نسبتاً مناسبي است اگر چه جهت كنترل بحران هاي احتمالي مخازن بيشتري مورد نياز است.

 

مدير عامل آبفاي استان يزد گفت: شهر اردكان كمترين ميزان هدررفت آب در شبكه آبرساني در استان يزد را دارا مي باشد.

 

اسلامي وضعيت تأمين آب ساليانه شهروندان اردكان را شش ميليون و 642 هزار مترمكعب عنوان كرد و افزود: شهروندان اردكان از نظر صرفه جويي در مصرف آب نيز در استان از رتبه بسيار خوبي برخوردارند.

 

وي بيان كرد: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اگر چه تعرفه هاي  آب داراي افزايش بسيار كمي بوده با اين وجود شهروندان عزيز همكاري موثري در مصرف بهينه آب داشته و صرفه جويي قابل قبولي در اين رابطه داشته اند.

 

 



 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا