همزمان با روز جهاني زمين پاك

رييس فراكسيون محيط زيست:

مسوولان امر توجه بيشتري به آلودگي هوا داشته باشند

یزدفردا :رييس فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي در روز جهاني زمين پاك از مسوولان خواست تا مقابله با آلودگي هواي تهران را با توجه، جديت و تلاش بيشتري دنبال كنند.


محمدرضا تابش به مناسبت گراميداشت روز جهاني «زمين پاك» ، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) تصريح كرد: 22 آوريل مصادف با دوم ارديبهشت روز جهاني «زمين پاك» است كه در اين روز بسياري از مردم جهان به پاكسازي محيط زيست مي‌پردازند و با اجراي برنامه‌هاي متنوع هم اين روز را جشن مي‌گيرند و هم به زمامداران هشدار مي‌دهند تا در جهت مقابله با آن‌چه زمين را ناپاك مي‌سازد، اقدام كنند.


وي ادامه داد: شعار غالب دوستداران زمين در اين روز «جنگ را تمام كنيد و زمين را پاك كنيد» است كه اميدوارم اين شعار در دنياي پرتنش امروز و منطقه بحراني خاورميانه به جد مورد توجه زمامداران قرار گيرد و تعرض به جان و مال مردم بي‌دفاع خاتمه يابد تا جهاني پاك و روابطي سالم ميان انسان‌ها را شاهد باشيم.


وي ضمن درخواست از مردم و مسوولان براي پاسداشت اين روز از رسانه‌ها و وسائط ارتباط جمعي درخواست كرد تا افكار عمومي را نسبت به آن‌چه محيط زيست را آلوده مي‌كند و راهكارهاي مقابله با اين آلودگي‌ها آگاه كنند.


رييس فراكسيون محيط زيست در ادامه درباره وضعيت آلودگي هوا نسبت به سال گذشته ابراز عقيده كرد: بر اساس آمار ارايه شده متاسفانه آمارها حاكي از آن است كه در فروردين ماه سال گذشته هواي تهران 5 روز پاك، 20 روز سالم و 2 روز ناسالم بود اما در فروردين امسال كه هم‌اكنون در اواخر آن قرار داريم تهران هواي پاك نداشته به نحوي كه 20 روز شرايط سالم، 6 روز ناسالم و يك روز بسيار ناسالم بوده است.


وي گفت: با توجه به آمار ارايه شده تعداد روزهاي ناسالم و بسيار ناسالم هواي پايتخت در فروردين ماه سال جاري نسبت به سال گذشته 35درصد افزايش يافته كه اين به منزله زنگ خطري براي سلامت شهروندان پايتخت‌نشين است.


وي در ادامه سازمان‌ محيط زيست، شهرداري تهران، وزارت صنايع و معادن، وزارت نفت و راهنمايي و رانندگي را از جمله بخش‌هايي دانست كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم مسووليت‌هاي مهمتري در مبحث مقابله با آلودگي هوا بر عهده دارند و از آن‌ها درخواست كرد كه مسووليت‌هاي خود را در قبال سلامت شهروندان با جديت بيشتري دنبال كنند.


تابش از مردم نيز درخواست كرد تا براي فائق آمدن بر بحران آلودگي هوا كمتر از وسايلي كه سهم عمده‌اي در آلودگي هوا دارند، استفاده كنند.


وي خاطرنشان كرد: انتظار مي‌رود مردم سراسر كشور حداقل در روز «زمين پاك» از فعل و انفعالاتي كه آلودگي‌هاي زيست محيطي را در پي دارد بپرهيزند و حرمت زمين را كه تامين‌كننده منافع مادي و معنوي و محل رشد و نمو آن‌هاست، پاس بدارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا