امام جمعه ابرکوه

اگر زکات، در بُعد عملی مورد توجه قرار گیرد فقیر و نیازمندی باقی نمی ماند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: امام جمعه ابرکوه در حاشیه بازدید از دهستان فراغه و روستاهای تابعه و در گفتگو با خبرنگار ما، بر ضرورت پرداخت زکات توسط بهربرداران محصولات کشاورزی تاکید نمود.

حسینی افزود : آموزه های دین در بخش زکات، اگر به راستی در بُعد عملی مورد توجه قرار گیرد، دیگر فقیر و نیازمندی در جامعه باقی نمی ماند ، راهها ، کوچه ها و معابر نظیف و سامان یافته می شود،روستاها و شهرها آباد می شود ، مساجد ، مدارس و تکایا مجهز می شود و در جنبه معنوی نیز رضای الهی تحصیل می گردد.

وی ادای این واجب را، سبب نزول برکات و نزولات آسمانی ،موجب قبولی نماز و استجابت دعا و ترویج عبادت بندگان خدا ذکر نمود..

حسینی خاطر نشان ساخت : به تصریح قرآن مجید ، زکات عدل نماز است که تضمین بخش خیر دین و دنیا و آخرت بنده مؤمن و مسلمان می شود و روح و جان و دل او را از اوصاف رذیله، خصوصاً بخل و مال اندوزی پاک می کند.

رئیس ستاد احیاء زکات شهرستان ابرکوه، در خصوص میزان پرداختی مؤدیان زکات در سال گذشته چندان ابراز رضایت نکرد و گفت : چون زکات در زُمره عبادات دینی است ، نباید الزامی و اجباری باشد ، بلکه باید فرهنگ دینی مردم ایجاب کند که خودشان شوق پرداخت این فریضه مالی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: گاهی ملاحظه می کنیم که بعضی برای پرداخت خمس که سهم امام (ع) و سهم سادات است و برای فقرای آشنا چانه می زنند،ا ما در دادن زکات، که حق فقیر است ، مضایقه دارند.

حسینی برنامه آینده خود در احیای زکات در سال آینده را ،ارتباط نزدیک حضوری یا تلفنی با کشاورزان و باغداران ذکر نمود تا با فراهم شدن زمینه ابراز علاقه اش به این عزیزان زحمت کش ،آنان با وظایف دینیشان نیز بیشتر آشنا شوند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا