سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه:

وظیفه شناسائی و احیاء موقوفات یک وظیفه شرعی و همگانی است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در جمع مردم درمسجد محمد رسول ا....، با اشاره به فرمایش خداوند، یکی از عالی ترین مصداق بارز باقیات الصالحات را، وقف در راه خدا ذکر نمود.

حجت الاسلام رسول علیخانی با اشاره به اینکه همه علاقه مند به جاودانگی هستند ولی این امر تتنها مختص به خداوند است افزود: بشر تنها میتواند از طریق نام و اموالش جاودانه بماند.

وی بهترین وسیله جاودانگی نام و اموال را وقف دانست.

این مسئول با یادآوری نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی یادآور شد : در این سال و در حیطه موقوفات نیز می بایست در جهت احیاء و افزایش بهره وری موقوفات تلاش نمود.

وی وظیفه شناسائی و احیاء موقوفات را، یک وظیفه شرعی ذکر نمود که همه جامعه می بایست در این راستا احساس مسئولیت نمایند.

علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرمایش رهبری که امامزادگان را قطب های فرهنگی خوانده اند افزود: امامزادگان شهرستان دارالسعاده ابرکوه دارای ویژگی های خاصی می باشند.

وی با اشاره به امامزاده احمد ابرکوه که با توجه به موقعیت خاص خود و قرار داشتن در مرکز شهر ، آبروی شهر به حساب می آید تلاش همگان را در آبادانی آن خواستار شد.

علیخانی همچنین از امامزاده شهیدان ابرکوه نیز به عنوان مکانی یاد نمود که با ویژگی های خاص خود، علاوه بر جنبه زیارتی، می تواند به عنوان محل مناسبی جهت تفریح همشهریان مورد استفاده قرار گیرد.

علیخانی همچنین امامزادگان سید احمد و سید محمود مهردشت را نیز محل مناسبی جهت اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی ذکر نمود.

وی از همگان خواست تا در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبری، در تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی یاری رسان اداره اوقاف باشند.

در پایان، سرپرست اداره اوقاف شهرستان و کارشناسان اوقاف به سوالات حاضرین پاسخ دادند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا