از سوی هیئت رییسه مجلس قرائت شد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یزدفردا "تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور در صحن علنی مجلس قرائت شد.

  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه شنبه – 23 فروردین ماه - "امیدواررضایی میرقائد" عضو هیئت رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت، -تذکر "مهدی سنایی" نماینده نهاوند به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اقدام لازم برای پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 91 – 90  در دانشگاه پزشکی نهاوند.

- "سید نجیب حسینی"، "عبدالله رستگار"، "عبدالحسین ناصری"، "مرادعلی منصوری رضی"، "محمد جواد نظری مهر" به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین کود سفید برای کشاورزان استان گلستان.

-تذکر"احمدعلی مقیمی" نماینده مردم بهشر، نکا، گلوگاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم توزیع مبالغ مربوط به سیگار به شهرستان‌های بهشهر و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین کود، سم و سوخت ماشین آلات کشاورزی.

-تذکر "داریوش قنبری" نماینده مردم ایلام، شیروان، مهران، چرداول به وزیر نفت در خصوص خدمات پس از فروش پمپ‌های گاز در جایگاه‌های ارائه سوخت سی ان جی استان ایلام و به رییس جمهور در خصوص صدور تاسیس ادارات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی در شهرستان ملک شاهی.

-تذکر "جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی" نماینده مردم رشت به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اقدام لازم جهت اضافه‌کاری و حق‌التدریس برای مشاوران مدارس و به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص نظارت کافی به امور موسسات و تعاونی های مالی و اعتباری.

-تذکر "علی اکبر اولیا" نماینده مردم یزد وصدوق به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پرهیز از امر و نهی فراقانونی عوامل دولتی  به روزنامه‌های محلی در استان یزد.

-تذکر "سید علی حسینی" نماینده نیشابور و تخت جلگه به رییس جمهور در خصوص صدور دستور بهسازی آسفالت جاده های فرعی بین شهری منتهی به جاده های نیشابور.

-تذکر "حسن ونایی" نماینده ملایر به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به خسارت ناشی از سرمازدگی و تگرگ سازمان 1389 به کشاورزان ملایر توسط بانک کشاورزی.

-تذکر "ایوب پاپری مقدم" نماینده مردم دشتستان به وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی در خصوص بازاریابی برای خرمای تولیدی در شهرستان دشتستان و به وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص پاسخگویی ریاست سازمان بهزیستی به مکاتبات مجمع نمایندگان استان بوشهر.

-تذکر "حسین اسلامی" نماینده ساوه و زرندیه به وزیر صنایع و معادن در خصوص ارائه توضیح درباره علت واردات غیر قانونی شیر آلات ساختمانی با وجود تولیدات داخلی.

-تذکر "نصرالله ترابی قهفرحی" نماینده مردم شهرکرد به وزیر نفت در خصوص ارائه توضیح در مورد علت عدم انعقاد مستقیم با کارگران شغل در شرکت گاز.

-تذکر "قدرت الله علیخانی" نماینده مردم قزوین، بوئین زهرا و آویج به رییس جمهور در خصوص صدور دستور تعدیل نرخ گاز مصرفی در بخش های صنعت کشاورزی و خانگی.

-تذکر"سیدعلی میرخلیلی" نماینده میناب، رودان و جاسک به رییس جمهور در خصوص صدور دستور کاهش نرخ سوخت مصرفی شناور های در بنادر شرق استان هرمزگان.

-تذکر "صمد مرعشی" نماینده مردم رودبار در خصوص صدور دستور آسفالت نمودن جاده های روستاهای بالای پنجاه خانوار و به وزیر کشور در خصوص سامان دهی برداشت شن و ماسه کوهی و رودخانه ای در شهرستان رودبار.

-تذکر "حجت‌الله رحمانی" نماینده مردم الیگودرز به وزیر کشاورزی در خصوص اقدام لازم برای جلوگیری از شیوع آفت گندم در مزارع شهرستان الیگودرز.

-تذکر "عیسی جعفری" نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ به وزیر بازرگانی در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه گوشت و شیر خشک و تسهیل خرید شیر از دامداران و به وزیر نفت در خصوص تجدید نظر در نرخ قیمت بهای گاز خانگی در شهرستان های بهار و کبودر آهنگ.

-تذکر "سید جلال یحیی زاده" نماینده تفت و میبد

به وزرای امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سفر عمره گزاران تا تضمین امنیت و حفظ شان توسط دولت عربستان سعودی

و به رییس جمهور در خصوص صدور تامین سوخت با قیمت پایین برای صنایع سفال و سرامیک

و به وزیر نفت در خصوص تسریع در تامین سهمیه سوخت معلول

و به وزرای امور اقتصادی و دارایی و رفاه و تامین اجتماعی در خصوص تسریع در پرداخت سود سهام عدالت ایثارگران

و به وزیر آموزش و پروش در خصوص تسریع در تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی اموزشکده های فنی و حرفه ای و استخدام نیرهای وواجد شرایط.

- تذکر"قدرت‌الله علیخانی" نماینده قزوین، ابیک و البرز به رییس جمهور در خصوص صدور دستور رسیدگی به بهای گاز مصرفی خانگی در استان قزوین و صدور دستور جلوگیری از واگذاری بخشی از سهام کاشی پارس قزوین از سوی سازمان تامی اجتماعی.

- تذکر "مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای دستورات وزیران توسط مسئولان وزارت آموزش و پرورش و به وزیر کشور در خصوص ایجاد پاسگاه‌های کلانتری در شهر "شلمان" و به رییس جمهور در خصوص صدور دستور تجدید نظر در نرخ جدید خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 90.

- تذکر "امین شعبانی" نماینده سنندج، ایواندره و کامیاران به رییس جمهور در خصوص صدور دستوراعمال قیمت‌های ترجیحی برای آب، گاز و برق مصرفی خانگی در استان کردستان و تسریع در تاسیس بخشداری حسین آباد شهرستان سنندج وبه وزیر نیرو در خصوص اجرای طرح فاضلاب شهری در برخی از نقاط حوزه انتخابیه.

- تذکر "بهمن محمدی" نمایندن مردم فریدن؛ فریدون شهر و چادگان به وزیر مسکن و شهر سازی در خصوص تسریع در تکمیل احداث ساختمان بیمارستان سی و دو تخت خوابه.

- تذکر "فرهاد بشیری" نماینده مردم پاکدشت به وزیر نفت در خصوص تجدید نظر در بهای گاز مصرفی خانگی، صنعتی و سی ان جی.

-تذکر "حسین فدایی آشتیانی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش سهمیه گاز بخش کشاورزی و به وزیر نفت در خصوص تجدیدنظر در بهای گاز مصرفی خانگی شهری و روستایی و به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تسریع در تجهیز بیمارستان جدید الاحداث شهرستان سنقرو کلیایی.

- تذکر "مقداد نجف‌نژاد" نماینده بابلسر و فریدونکنار به وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حق مناطق مرزی به فرهنگیان و معلمان شهرستان‌های مرزی و شمالی کشور و به وزیر نیرو در خصوص تکمیل سد لاستیکی فریدون کنار.

- تذکر "عزیزاکبریان" نماینده مردم کرج و اسلامشهربه رییس جمهور در خصوص صدوردستور تجدید نظر در بهای گاز مصرفی خانگی وصنعتی.

-تذکر "جلال محمود‌زاده" نماینده مردم مهاباد به وزیر بازرگانی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی وبه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در ابلاغ بسته‌های حمایتی بخش کشاورزی.

- تذکر"سیدعلی میرخلیلی" نماینده مردم میناب، رودان، جاسک به رییس جمهوردر خصوص صدور دستور کاهش قیمت برق مصرفی چاه‌های کشاورزی در استان هرمزگان.

-تذکر" موسی غضنفرآبادی" نماینده مردم بم به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تسریع درمعرفی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم.

- تذکر "سید حسین دهدشتی" نماینده مردم آبادان به رییس جمهور در خصوص صدور دستور تسریع در اجرای طرح‌های آب رسانی غدیر و آبادان و تعریض جاده آبادان و ماهشهر.

- تذکر"سید سلمان ذاکر" نماینده مردم ارومیه به وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص واریز یارانه یارانه نقدی کار کنان نیروی انتظامی.

- تذکرسید "مهدی صادق" نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر به وزیر نیرو در خصوص تامین اعتباربرقینه بودن پمپ‌های آب و لایروبی آب بند‌ها و انهار روستاهای آستانه اشرفیه.

- تذکر سید "مهدی صادق" و "جبار کوچکی‌نژاد" نمایندگان آستانه اشرفیه و رشت به وزیر صنایع جهت هدفمند کردن یارانه، سوخت صنایع به صورت تدریجی و کمک‌های مالی از طرف دولت.

- تذکر "سید سلمان ذاکر" نماینده مردم ارومیه به وزیر بازرگانی در خصوص اقدام لازم در جهت عدم حذف یا کاهش تعرفه سیب جهت صادرات به کشور‌های ترکمنستان و باکو.

- تذکر "خلیل حیات مقدم" نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان به وزیر نفت در خصوص تسریع در اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص تبدیل وضعیت کارکنن وزارت نفت.

- تذکر "داریوش قنبری" نماینده مردم ایلام به وزیر صنایع و معادن در خصوص اعلام دلیل ناتوانی درمورد اجرایی نمودن طرح تولید مخازن سی ان جی در استان ایلام.

- تذکر "امیرطاهرخانی" نماینده مردم تاکستان به وزیر بازرگانی در خصوص دستور نظارت بر کیفیت نان مصرفی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص دستور پرداخت خسارت سرما زدگی انگور تاکستان.

- تذکر "سیروس برنا" نماینده مردم بروجن به رییس جمهور در خصوص رسیدگی به انتصاب مدیر فاقد صلاحیت تخصصی در سازمان تربیت بدنی استان چهار محال بختیاری.

- تذکر "نصرالله ترابی" نماینده مردم شهرکرد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در تخصیص سهمیه گازوییل فروردین ماه برای کشاورزان.

- تذکر "داوود محمد جانی" نماینده مردم آباده، بونات و خرم بید به وزیر نفت در خصوص رسیدگی به کمبود نفت سفید در استان فارس به ویژه برای کشاورزان.

- تذکر"موید حسینی صدر" نماینده مردم خوی و چایپاره به وزیر نیرو در خصوص تسریع در احداث سد خاکی ازکان و سد خاکی تاج خاتون و به وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص تسریع در احداث بیمارستان تامین اجتماعی خوی و به وزیر نفت در خصوص تسریع در گازرسانی به روستا‌های حاشیه رود، اگری بوجاق و سید تاج‌الدین، باغ درق در محله بیگ جووان.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا