سخنی با جناب ضرغامی متولی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران :

ویژه برنامه درگذشت  کارکنان با بودجه بیت المال چرا؟


یزدفردا :یک فردائی :فروردین ماه امسال خبر"رضا صفدري» مجري تلويزيون درگذشت"هموطنان را متاثر و علاقمندان به وی را عزادار و.خانواده محترمش را در سوگ از دست دادن پدر و همسر وعضوی بسیار دوست داشتنی از خانواده و همکاران در صدا و سیما را در ماتم از دست دادن همکاری صادق و بزرگوار نشاند .


تا اینجای مسئله ما هم در غم تمامی داغداران شریک و متاثر بوده ودر غم دوستان شریک.

اما جناب آقای ضرغامی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران


همانطور که همه میدانند و شما نیز کاملا آگاهید صدا و سیما کلا با بودجه بیت المال اداره می شود و همکاران آن نهاد نیز همانند دیگر نهادها ی دولتی تابع قوانین می باشند و در تمامی ادارت دولتی کشور به هنگام فوت کارمند ،تنها یک مراسم در یاد بود وی  در نمازخانه آن نهاد و یا نهایتا در یکی از مساجد نزدیک به نهاد دولتی برگزار می شود .

آنچه که در مورد فوت همکاران صدا و سیما خصوصا مجریان و برنامه سازان آن نهاد اتفاق افتاده و همچنان هم می افتد این است که به محض فوت عزیزی در آن نهاد بلافاصله خبر آن در کلیه بخش های خبری به اطلاع هموطنان می رسد و در کلیه برنامه های زنده و نیمه زنده تلویزیونی نیز همکارانشان زحمت کشیده و مدتی از وقت برنامه های خود را به یاد عزیز از دست رفته اختصاص داده و یا و خاطره او را زنده نگه می دارند و تا اینجای کار هم اگر چه خالی از اشکال نبوده ،ولی قابل تحمل می باشد .

ولی امروز جمعه 19 فروردینماه 90 شاهد پخش ویژه برنامه ای به یاد عزیز تازه گذشته به مدت نیم ساعت بودیم که سئوال بر انگیز است که این برنامه بر چه اساس و قانونی ساخته شده و بودجه آن از کدام محل تامین می شود ؟

آیا طبق قانون اساسی و قوانین اسلامی کارمندان ان نهاد بر دیگر مردم ارجحیت خاصی دارند که باید از چنین امکاناتی برخوردار باشند و دیگر مردم ایران، حتی نخبگان اجتماعی از چنین امتیازی برخوردار نباشند ؟

آیا با نهادینه شدن اینگونه برنامه ها، 21 شبکه فعال تلویزیونی و ده ها شبکه رادیویی کشور در سال چه میزان از وقت مردم را برای زنده نگهداشتن یاد همکاران خود خواهند گرفت و چه میزان هزینه به هزینه های میلیاردی این سازمان تحمیل خواهند کرد ؟

جناب آقای ضرغامی

جنابعالی به عنوان ارشد ترین مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مهمترین رسانه تصویری ایران ،آیا تا کنون به هیچ رسانه ای پاسخ داده اید و یا خود را فراتر از آن می دانید که به افکار عمومی کشور پاسخ دهید ؟

انتظار می رود جنابعالی به عنوان بالاترین مقام بزرگترین و گسترده ترین رسانه کشور خود فرهنگ ساز باشید و پاسخگو تا تنها سئوال کننده باشید .

امید واریم از این نوشتاراینگونه  برداشت نشود که نویسنده با مرحوم صفدر پور مشکلی داشته و یا دارد بلکه تنها قصد نویسنده طرح سئوالی ضروری از یک خدمتگزار نظام بوده وتذکری به یک مدیر در دولت اسلامی که خدای ناکرده باعث نشوند که رسانه ملی تبدیل شود به یک رسانه اختصاصی افرادی خاص !!!!


و من الله التوفیق

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا