پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت روز پرستار


استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن سالروز ميلاد با سعادت حضرت زينب كبري (س) و همچنين روز پرستار پيامي صادر كرد.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمدرضا فلاح زاده "در اين پيام آورده است:


سالروز ولادت نوراني و موفور السرور عالمه غير متعلمه و عقيله بني هاشم، حضرت زينب كبري (س) كه به روز پرستار موسوم شده، ياد آور صبر، استقامت و دلاوريهاي بي بديل اين بانوي بزرگ اسلام در عرصه هاي گوناگون به ويژه اطاعت و حمايت از ولي خدا است. اين بانوي بزرگوار و شخصيت برجسته كه سخنداني، زهد و دليري را از پدر بزرگوار خويش حضرت امير المومنين علي (ع) به ارث گرفته و كرامت را از امام حسن مجتبي (ع) و ولايت پذيري را از سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) به ميراث برده بود، لحظه اي در دفاع از حرمت حريم ولايت و همچنين ارزشهاي اسلام ناب محمدي (ص) درنگ نكرد، تا جائيكه با تبيين «ما رأيت الا جميلا» حجت را بر انسانهاي همه قرون و اعصار تمام كرد و به حقيقت كه اين مظهر صبر و حيا، همچون مادر بزرگوار خويش حضرت فاطمه زهرا (س) ، اسوه حسنه اي براي زنان مسلمان جهان و به ويژه بانوان ميهن عزيز اسلامي است.


شغل شريف و پر زحمت پرستاري، تفسير بي نهايت زيبايي از فداكاري، صبوري و نوع دوستي است. پرستاران اين سپيد دلان سپيد پوش، با صبوري و فداكاري هر چه تمام و با رأفت و شكيبايي خويش از درد و الم بيماران كاسته، مرهم مهرباني را ضماد زخمها ساخته و در پرتو الطاف خداوند شافي، نعمت بزرگ عافيت را براي آنان به ارمغان مي آورند. نقش پرستاران در دوران 8 ساله دفاع مقدس به ويژه در حوزه پشتيباني و تامين درمان در عقبه جبهه اسلام، نقشي بسيار ظريف، حساس و غير قابل انكار است؛ حضرت امام خميني (ره) در اين خصوص فرمودند: «شما بانوان در پشت جبهه آن فعاليتي را مي كنيد كه آن سلحشوران در جبهه ها و همان طوري كه آنها مشغول فعاليت هستند شما مشغول فعاليت هستيد يك راه از راه ساختن خود و جوان هاي خود و خانم هاي جوان و يك راه از راه پشتيباني به آنهايي كه در جبهه هستند و اين امري است كه بسيار مورد تشكر است و بسيار ارزنده است و در پيش خداي تبارك و تعالي ارزندگي شايان دارد». رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) نيز با تاكيد بر نقش والاي پرستاران، بي اعتنايي به اين شغل شريف را بي اعتنايي به سلامت جامعه عنوان مي كنند.


اينجانب ضمن تبريك سالروز ولادت خجسته حضرت زينب كبري (س) و گراميداشت روز پرستار، موفقيت روز افزون همگان به ويژه پرستاران دلسوز و ساعي را در راستاي استراتژيهاي بلند امام راحل (ره) و در پرتو منويات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا