فرماندار يزد خبر داد؛

نانوايي‌هاي يزد درجه‌بندي مي‌شوند

یزدفردا : فرمانداري يزد از اجراي طرح درجه‌بندي نانوايي‌ها در راستاي كمك به ارتقاي كيفيت پخت نان در اين استان خبر داد.


عزيزالله سيفي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در يزد اظهار داشت: كمك به ارتقاي كيفيت نان از طريق درجه‌بندي و ارزيابي نانوايي‌ها در برنامه امسال قرار گرفته و بر همين اساس طرح درجه‌بندي نانوايي‌ها به زودي اجرايي مي‌شود.

وي افزود: در اين طرح نانوايي‌ها بر اساس نوع ناني كه طبخ مي‌كنند با هم‌گروه‌هاي خود سنجيده مي‌شوند و مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.

سيفي خاطرنشان كرد: در راستاي افزايش كيفيت نان، آموزش نانوايان در سال 90 از مباحث جدي است كه از سوي فرمانداري يزد دنبال مي‌شود.

وي عنوان كرد: براي آموزش نانوايان تفاهمنامه‌اي نيز با اداره‌كل فني و حرفه‌اي استان يزد منعقد شده و نانوايان و كارگران نانوايي‌ها موظف به شركت در دوره‌هاي آموزشي اين سازمان خواهند شد.

فرماندار يزد بيان داشت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، تا پايان سال 90 همه نانوايان استان يزد آموزش‌هاي لازم در زمينه طبخ نان را فرا خواهند گرفت.

وي همچنين يادآور شد: براي بهبود كيفيت نان در استان يزد علاوه بر بازرسي‌هاي مستمر، جريمه متخلفان و ...، سيستم‌هاي تشويقي نيز به كار گرفته شده و بر اين اساس هر 6 ماه يك‌بار، نانوايان برتر استان شناسايي، معرفي و تجليل مي‌شوند.

سيفي، استفاده از ابزارهاي تشويق را مثمرثمر دانست و افزود: استفاده از سيستم تشويقي، خود به خود در ميان نانوايان براي افزايش كيفيت نان، رقابت ايجاد خواهد كرد.

وي همچنين با اشاره به ميزان مصرف آرد و نان در استان يزد قبل و بعد از قانون هدفمند شدن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: قبل از قانون هدفمندي يارانه‌ها، ميزان مصرف آرد استان يزد 10 هزار تن بود كه بعد از هدفمندي يارانه‌ها اين رقم به 7 هزار تن رسيده است.

سيفي با بيان اينكه هم‌اكنون شاهد كاهش 30 درصدي در مصرف آرد در استان يزد هستيم، عنوان كرد: اين درحالي است كه هم بر جمعيت استان افزوده شده و هم نان به اندازه نياز در نانوايي‌ها عرضه شده است.

وي يادآور شد: كاهش ميزان مصرف آرد و نان بعد از هدفمند شدن يارانه‌ها نشانگر موفقيت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در بخش آرد و نان است.

فرماندار يزد همچنين خاطرنشان كرد: كاهش مصرف آرد در استان همچنين نشانگر بهبود كيفيت نان و كاهش ضايعات آن است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مصرف جوش شيرين در برخي نانوايي‌هاي استان يزد افزود: جوش شيرين براي سلامت مردم مضر است و با نانواياني كه از جوش شيرين استفاده كنند، به شدت برخورد قانوني صورت مي‌گيرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا