امام جمعه موقت يزد:

نسل‌كشي شيعه هدف اصلي كشتار مردم بحرين است

یزدفردا : امام جمعه موقت يزد با بيان اينكه 96 درصد مردم بحرين شيعه هستند گفت: اكنون هدف اصلي از كشتار مردم بحرين، نسل‌كشي شيعه است.

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالديني در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به فجايع اخير در كشورهاي اسلامي اظهار داشت: در دو كشور، اقدامات انجام شده مايه تأسف بيشتري است يكي ليبي كه دست نفت‌خواران را به كشور باز كرد و اكنون سه جريان قذافي، ناتو و آمريكا در ليبي اسلحه به دست دارند.

وي افزود: آمريكايي‌ها قذافي را با نيروهاي مخالف خود درگير كرد و خود به سراغ نفت ليبي رفت و اين از مكرهاي آمريكاست.

معزالديني با بيان اينكه اوباما تاكنون چند بار اعلام كرده كه ما نمي‌خواهيم قذافي برود، بيان داشت: اكنون ديگر دست شما نيست كه قذافي برود يا نرود، زيرا اگر مردم در صحنه بمانند،‌ قذافي خواهد رفت.

وي بحرين را نيز دومين كشوري خواند كه فجايع رخ داده در آن تاسف‌بارتر است.

معزالديني در اين زمينه بيان داشت: بيشتر مردم بحرين شيعه هستند و به همين دليل نيز اين مردم را اين‌گونه تحت فشار قرار داده‌اند زيرا آنها مي‌خواهند نسل‌كشي شيعه به راه بيندازند.

وي ادامه داد: مردم بحرين اكنون مورد تعدي و ظلم قرار گرفته‌اند و با حمايت‌هاي ايران و مردم ايران است كه در پيگيري مطالبات خود مستحكم باقي مي‌مانند.

وي افزود: اكنون شرايط كشورهاي اسلامي، شرايط حساسي است و يك بيداري اسلامي در مردم منطقه ايجاد شده است هر چند كه اين بيداري دير بود اما انجام شد و اين مايه خرسندي است.

معزالديني تصريح كرد: گرچه برخي از كشورهاي اسلامي بايد تاوان برخي موضع گيري‌ها عليه ايران را بدهند اما در نهايت پيام رسول خدا (ص) در گوش آنها طنين‌انداز شد و به بيداري رسيدند.

وي با بيان اينكه مسلمانان همه مانند دندانه‌هاي يك شانه هستند، گفت: اكنون هنگام دوستي و الفت ميان مسلمانان است و همه مسلمين به ويژه مردم ايران بايد تا حد توان از حركت مسلمانان در كشورهايي نظير بحرين حمايت كنند.

معزالديني خاطرنشان كرد: پايبندي مردم ايران به اسلام و انقلاب اسلامي به مردم منطقه باورند كه اگر به اسلام و اصول اسلامي و انقلابي خود پايبند باشند،‌ هيچكس نمي‌تواند با آنها مقابله كند.

وي افزود: آنچه اكنون مهم است، مطالبات مردم از دولت‌ها، امپرياليسم و صهيونيسم است و همه بايد به دنبال اين هدف واحد باشند.

معزالديني در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت سپهبد صياد شيرازي عنوان كرد: صياد شيرازي از نخبه‌هاي جنگ بود و تعهد و تخصص را در كنار هم داشت.

وي همچنين با اشاره به آغاز ثبت‌نام در حوزه‌هاي علميه استان يزد بيان داشت: حوزه‌هاي علميه بركات بسياري براي كشور ما و ديگر كشورهاي مسلمان داشته‌اند و شخصيت‌هاي بزرگي به جهان اسلام تقديم كردند و اكنون بايد جاي اين نخبه‌ها با نيروهاي جديد و تربيت طلاب جوان پر شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا