رئیس سازمان بازرگانی استان یزد از تشکیل ستاد راهبری و مدیریت در استان‌ به منظور اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی خبر داد‌


رئیس سازمان بازرگانی استان یزد :از نتایج این طرح در تدوین برنامه جامع ارتقای بهره وری بخش بازرگانی و بهبود تجارت استان استفاده خواهد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان یزد، مهراب اسکندری، از تشکیل ستاد راهبری و مدیریت در استان‌ به منظور اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی خبر داد‌ و گفت: این طرح برای اولین بار است که در کشور اجرا و در کمترین زمان کار استخراج آمارهای طرح انجام می شود

وی افزود: مدیریت و نظارت عالی بر اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی در استان‌ها به سازمان‌های بازرگانی استان‌ها محول شده و ریاست ستاد راهبری و مدیریت این طرح در استان‌ برعهده رئیس سازمان بازرگانی استان است.

اسکندری مرکز آمار ایران را ناظر فنی و تخصصی اجرای طرح خواند و اظهار داشت :جامعه آماری این طرح شامل کلیه واحدهای صنفی و بازرگانی فعال و دارای پروانه فعالیت از وزارت بازرگانی در مناطق شهری کشور و شرکتهای پخش، شرکتهای بازرگانی خارجی(صادرات و واردات)، شرکت بازرگانی دولتی، فروشگاههای زنجیره ای و شرکتهای تعاونی مصرف می باشد.

این مقام مسوول به مراجعه آمار گیران شرکت مجری طرح با کارت شناسایی این سازمان به واحدهای صنفی و بازرگانی در سطح استان اشاره و افزود: طبق قانون، اطلاعاتی که جمع آوری می شود محرمانه بوده و فقط بصورت تجمیع شده مورد استفاده قرار می گیرد از طرفی مطالبه و استناد به اطلاعات جمع آوری شده در آمارگیری به هیچ وجه در مراجع قضایی، اداری و مالیاتی و نظایر آن مجاز نیست، بنابراین از اطلاعات جمع آوری شده صرفاً برای برنامه ریزی بهبود بهره وری استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بازرگانی استان یزد گفت: اطلاعات حاصل از اجرای این طرح به عنوان ابزاری برای اجرای سنجش برنامه 5 ساله مورد استفاده قرار خواهد گرفت. لذا نیازمند نظارت دقیقی بر اجرای آن و همکاری مستمر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی مراحل اجرایی طرح هستیم.

وی خواستار همکاری واحدهای صنفی و بازرگانی منتخب با مأمورین آمارگیری شد و اضافه نمود: از نتایج این طرح در تدوین برنامه جامع ارتقای بهره وری بخش بازرگانی و بهبود تجارت استان استفاده خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا