وضيت گاز را در قانون هدفمندي يارانه ها بررسي شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت،رئيس ايمني و بهداشت شركت گاز استان يزد در اين جلسه با تشكر از همكاري فرمانداري تفت در توجيه و اطلاع رساني گفت: بهاي گاز مصرفي با توجه به قانون هدفمندي يارانه ها به صورت پلكاني بالا رفته است.

"محمدي" بهينه سازي مصرف را خواستار شد و افزود: در قبوض جديد نوع مصارف مقايسه مي شود. به گفته محمدي: نصب شير ترموستاتي در شوفاژ، شيشه دوجداره، نصب پلاستيك عايق حرارتي بر پنجره ها، استحمام كوتاه و پخت و پز صحيح... روش هاي صرفه چويي در مصرف گاز است.

همچنين رئيس اداره گاز ناحيه يزد،‌ با اشاره به سال جهاد اقتصادي و زمينه هاي تحقق آن در بحث گاز، درصدي برنامه هاي اجرايي سال گذشته در بخش گاز را با رشدي معادل 200 درصد اعلام كرد.

"فلاح" افزود سال گذشته با جذب 24000 مشترك 12000 علمك نصب شده و در آذرماه با توجه سردي بيش تر هوا نسبت به سال قبل از آن، 30 درصد كاهش مصرف داشتيم. وي در ادامه مقايسه مصرف سال 89 با 88 تصريح كرد: سال 89 با وجود افزوده شدن 24000 مشترك 16 درصد از مصرف كاهش يافته است.

فلاح اولين پيش نياز اقتصاد را تأمين انرزي دانست و با اعلام اين كه قيمت ثابت و پايين عدم صرفه جويي را باعث مي شود گفت: اگر با همين سرعت افزايش مصرف پيش مي رفتيم ايران كه دومين ذخاير گاز جهان را دارد در سال 1400 تبديل به يك وارد كننده گاز مي شد.

وي در ادامه نحوه محاسبه بهاي گاز را اعلام كرد و افزود: شدت و زمان مصرف در تعيين قيمت گاز مهم است. وي با بيان اين كه دما معيار اصلي در مصرف گاز است و دماي 18 تا 21 درجه مناسب ترين دماست گفت: با افزايش هر يك درجه اي دما، مصرف گاز 6 درصد افزايش مي يابد.

فرماندار تفت نيز با اعلام اين نكته كه برخي فكر مي كنند دولت مي خواهد پول بيش تري بگيرد گفت: اطلاع رساني در خدمت منويات قانون نيست و بايد اين منويات اجرايي گردد. وي پاسخ به شبهات مردم را امري ضروري دانست و افزود: جلسات اطلاع رساني و روش هاي ديگر مي تواند بسيار مفيد واقع شود.

"سيد احمد عبودتيان" رسيدگي به مشكلات مردم را به طور ويژه در اين يك ماه خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا