وزير نيرو خبر داد:

با استفاده  خط اعتباری فاینانس های چینی چندین پروژه را مانند سد ها در دست اقدام است

مجید نامجو گفت: وزارت نیرو در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها درخشان تر از هر وزارتخانه دیگری عمل کرد و توانست اهداف این طرح را عملیاتی کند

مجید نامجو گفت: برنامه های خوبی در بخش آب و برق برای سال 90 تنظیم شده است و با بودجه ای که حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تلاش می کنیم توفیقات خوبی داشته باشیم.

وزیر نیرو در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: برنامه ما برای سال آینده کاملا مشخص است. یک سری برنامه های دراز مدت داریم که این برنامه ها در طول چند سال پیگیری می شود. خوشبختانه ما امسال قانون برنامه پنجم توسعه را داریم که ظرفیت های خوبی برای وزارت نیرو هم در بخش آب وهم در برق ایجاد می کند.

نامجو افزود: خوشبختانه مشکلات قانونی که دربرخی برنامه ها وجود داشت، در قانون برنامه پنجم برطرف شده است. برای حمایت از وزارت نیرو قول های مساعدی از جانب دولت داده شده است. همچنین نیروگاه هایی که بخش خصوصی قصد ساخت آنها را دارد، از طریق صندوق توسعه ملی کمک هایی به آنها صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های خوبی در بخش آب و برق برای سال 90 تنظیم شده است و با بودجه ای که حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تلاش می کنیم توفیقات خوبی داشته باشیم.

وزیرنیرو افزود: از اعتبارات ویژه و خط اعتباری فاینانس های چینی چندین پروژه را مانند سد رودبار لرستان، سد سیاه بیشه در دست اقدام است که با قوت بیشتری پیگیری می شود.


3 واحد نیروگاهی 350 مگاواتی در سال 89 وارد مدار شد

وی به برنامه های اجرا شده توسط وزارت نیرو در سال 89 اشاره کرد و گفت: سال گذشته، اتفاقات بسیارخوبی در حوزه وزارت نیرو همراه با سال همت مضاعف و کار مضاعف رخ داد. به طور مثال حدود 5 هزار مگاوات به مدار بهره برداری وارد شد که برای اولین بار در تاریخ کشور این اتفاق صورت گرفت.

نامجو ادامه داد: برای رفع مشکلات توزیع برق، پست هایی را در خوزستان و خراسان وارد مدار کردیم که اینها کمک بسیاری به کشور کرد. به طور مثال 7 صوت در خراسان تولید داشتیم و با ایجاد پست هایی که در مسیر ایجاد کردیم و اتصال استان خراسان به استان های همجوار توانستیم حبس تولید را نجات دهیم وبتوانیم از ظرفیت استان خراسان برای کشور استفاده کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: درباره پروژه های آب هم شروع سال 1389 مصادف شد با آب گیری کارون 4 و تقریبا وارد مدار شدن 3 واحد نیروگاهی 350 مگاواتی که این هم یک افتخار بزرگ بود. زیرا در هر دوره وزارت یک بار چنین کار بزرگی می تواند صورت بگیرد.


وزارت نیرو در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها درخشان تر از هر وزارتخانه دیگری عمل کرد

وی افزود: جشن برق رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار، تصویب قانون چاه های بدون پروانه و قانون اصلاح الگوی مصرف از دیگر برنامه هایی بود که در سال 89 به انجام رسید.

نامجو به طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها درخشان تر از هر وزارتخانه دیگری عمل کرد و توانست اهداف این طرح را عملیاتی کند و با هماهنگی که با دولت ومردم ایجاد شد، درعرصه عملیاتی کردن طرح هدفمندی یارانه ها بسیار خوب عمل کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا