تابش در روستای اشتیجه: در نظامهای مردم سالار تقویت تشکلهای مردم نهاد(NGO) به افزایش سطح مشارکت و اعتماد عمومی می انجامد


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بخش عقدا ، با حضور در روستای اشتیجه تشکل مردم نهاد(NGO) این روستا را که با حضور جمعی از جوانان اشتیجه ای به ثبت رسیده،افتتاح نمود.

محمدرضا تابش در جمع مردم این روستا با تبریک سال نو،تشکلهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد را حلقه های ارتباطی بسیار خوبی مابین حاکمیت و مردم دانست که می توانند با بسیج امکانات مردمی و بکارگیری توان تخصصی مردم، نه تنها زمینه مشارکت مردم در اجرای برنامه های مختلف را فراهم سازند بلکه موجب تقویت تعاملات مابین حاکمیت و مردم می شوند و پروژه های مختلف را با سرعت بهتر و با قیمت تمام شده کمتر به سرانجام رسانند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد:: در نظامهای مردم سالار تقویت NGOها به افزایش سطح مشارکت و اعتماد عمومی می انجامد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس از شکل گیری سازمانهای مردم نهاد و تقویت آنها استقبال و حمایت می کنند افزود: اخیراً نیز در مجلس طرحی در دستور کار قرار گرفته تا اینگونه حمایتها را قانونی کند و دستگاههای مختلف را موظف به حمایت از این تشکلها نماید.

تابش تاکید کرد: باید متناسب با پیشرفت جوامع و بروز و ظهور نیازها و مطالبات جدید، از سازوکارهایی استفاده و ابزاری را به کار گیریم که زمینه مشارکت گسترده مردم در امور را فراهم آورند.

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد و بخصوص اردکان و شهر عقدا بدلیل تربیت دینی ، فرهنگ مشارکت در امور خیریه و مذهبی وجود دارد و می توان از این پتانسیل موجود بخوبی در جهت رفع مشکلات و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی بهره برد.

محمدرضا تابش همچنین از حرکت خوب جوانان روستای اشتیجه تشکر نمود و از آنان خواست تا با توجه به ظرفیتها و امکاناتشان به انجام امور بپردازند.وی با اعلام حمایت از چنین حرکتهایی، درخصوص رفع نیازهای انان قول مساعد داد.


بازدید نماینده مردم اردکان از کمپهای امدادی و انتظامی عقدا

نماینده مردم اردکان در ادامه حضور در بخش عقدا از نیروهای امدادی و انتظامی در این شهر بازدید نمود و از نزدیک با نحوه فعالیت و اقدامات آنها اشنا گردید.

تابش نوروز را هنگامه نوزایی طبیعت و جلوه ای از اعتدال نامید که می توان از آن درسهایی زیادی را آموخت و آموزه ها و درسهای نوروز را به جامعه منتقل کرد تا جامعه ای شاداب و رو به رشد و عاری از کینه و کدورت داشته باشیم.

وی همچنین از تلاش شبانه روزی نیروهای امدادگر اعم از هلال احمر،آتش نشانی و اورژانس و نیروهای انتظامی تقدیر و از زحمات خالصانه آنها سپاسگزاری نمود.

تابش سپس با حضور در پاسگاه نیروی انتظامی عقدا ،در جریان روند فعالیت این نیرو در سال گذشته و در ایام عید قرار گرفت و ضمن تماس تلفنی با فرمانده نیروی انتظامی استان یزد، مراتب تشکر خود را از زحمات پرسنل نیروی انتظامی استان و بخصوص فرمانده و کادر انتظامی شهر عقدا ابراز داشت.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا