یزدفردا "مدیرکل میراث فرهنگی،صنايع‌دستي و گردشگري استان یزد از تشکیل کمیته‌هاي 18گانه به منظور نظارت بر عملکرد ستاد تسهیلات سفر ویژه تعطیلات نوروز 90 خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد"بهرام رضایی" کمیته 18گانه را کمیته پاسخگویی به شکایات، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته راهنمایان گردشگری، کمیته تشریفات، کمیته نظارت بر خانه‌های استیجاری و اماکن اقامتی، کمیته نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی، کمیته نظارت بر مجتمع‌های رفاهی بین راهی و سفره خانه سنتی، کمیته دبیرخانه و امور اداری، کمیته مالی، کمیته حقوقی و انتظامی، کمیته ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، کمیته نظارت بر بازارچه‌های صنایع دستی و کمیته امور عمومی و عمرانی بناهای تاریخی و کمیته موزه‌ها و بناهای تاریخی برشمرد.

وی با بیان اینکه دستور العمل ویژه‌ای در مورد تعیین نرخ فروش محصولات صنایع دستی تنظیم و به تمام بازارچه‌های صنایع دستی فعال در ایام تعطیلات نوروز این استان توزیع شده است، افزود: فروشندگان موظف‌اند نرخ‌های تعیین شده محصولات صنایع دستی را در معرض دید مردم قرار دهند.

این مقام مسوول اضافه کرد: 27 بازارچه، فروشگاه و باجه صنایع دستی در بناها و مکان‌های تاریخی پربازدید شهر یزد در ایام تعطیلات نوروز برپا خواهد بود.

"رضايي" با اشاره به ایجاد هماهنگی ویژه با هلال احمر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی 90، بیان داشت: در نوروز پیش روی محصولات فرهنگی از جمله بروشور معرفی جاذبه‌های گردشگری توسط چادرهای هلال احمر كه در ورودی شهرها قرار دارند ،توزیع خواهد شد.

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد با بیان اینکه کمیته نظارت بر دفاتر خدماتی، مسافرتی نظارت بر فروش و عرضه تورهای ارزان قیمت را برعهده دارد، افزود: 12 غرفه به منظور برگزاری تورهای ارزان قیمت به دفاتر خدمات مسافرتی متقاضی فروش تورهای ارزان قیمیت ارائه شده است.

وی با اشاره به راه اندازی این غرفه‌ها در کنار بناهای پربازدید شهر یزد چون میدان امیر چقماق، بیان داشت: در این غرفه‌ها بسته تورهای ارزان قیمت یک روزه تا سه روزه با نرخ مشخص و خدمات ارائه می‌شود.

"رضايي" يادآور شد: در ستاد تسهیلات سفرهای ویژه تعطیلات نوروز 90، علاوه بر یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنايع‌دستي و گردشگري استان یزد، مأموران نیروی انتظامی نیز در کمیته حقوقی و انتظامی حضور پیدا خواهند کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا