در کميسيون عالي مشترک ايران و سوريه:

تاکید رحیمی و ناجی عطری بر افزایش همه جانبه مناسبات تهران و دمشق

یزدفردا "نخست‌وزیر سوریه: دمشق به دنبال گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها و هماهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر سوریه افازیش و ارتقاء بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های تهران و دمشق را در زمینه‌های مختلف به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه دانستند.

به گزارش یزدفردا  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ، محمدرضا رحیمی درکمیسیون عالی مشترک همکاری‌های ایران و سوریه تأکید کرد: ایران و ترکیه باید تلاش کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه را برای ایجاد جهش بزرگی در روابط اقتصادی و همکاری‌های مشترک فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقای روابط و گسترش مناسبات دو کشور وجود دارد که باید به شکل مطلوب از این مزیت‌ها بهره‌برداری کرد.

معاون اول رئیس جمهور ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک منطقه ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: برقراری همکاری های منطقه ای می تواند توان اقتصادی و سیاسی کشورهای منطقه به نفع ملت‌های منطقه افزایش دهد.

رحیمی همچنین اتصال خطوط ریلی ایران و سوریه را گامی مؤثر در جهت گسترش همکاری‌ها و به نفع کشورهای منطقه وآسیای میانه دانست و بر ضرورت توسعه بخش ترانزیت بین دو کشور تأکید کرد.

وی اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقات میان دو کشور در بخش‌هایی مانند صنعت، تجارت، فناوری، تبادل علم و دانش، احداث سد، نیروگاه و ساخت کارخانه‌ها را به نفع دو ملت ایران و سوریه و ملت‌های منطقه دانست.

ناجی عطری نخست‌وزیر سوریه نیز در این اجلاس با بیان اینکه روابط دو کشور در سال‌های اخیر در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و تجاری تحولات رو به رشدی داشته است بر لزوم ارتقای روابط دو کشور بر پایه برادری و تأمین منافع دو ملت و منطقه تأکید کرد.

وی افزود: مسؤولین دو کشور باید تلاش کنند روابط را تا حداکثر ممکن ارتقاء دهند و آن را در تمام سطوح تقویت کنند.

نخست‌وزیر سوریه لغو روادید و موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور را مقدمه‌ای برای تحولی عظیم در گسترش مناسبات فی‌مابین ارزیابی کرد و گفت: دمشق به دنبال گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها و هماهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است.

در این اجلاس، هیات‌های عالی رتبه دو کشور راههای گسترش مناسبات و همکاری‌های تهران و دمشق را در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا