نصب پروژکتورهای LED / خورشیدی در ایستگاه گاز شرق ابرکوه


یزدفردا "سرپرست کمیته انرژی های نو شرکت گاز استان یزد از نصب پروژکتورهای LED / خورشیدی در محوطه ایستگاه تقلیل فشار گاز( CGS ) در شرق ابرکوه خبر داد.

وی با اعلام این خبر اذعان داشت در طراحی این پروژه مجموعا ًاز 42 عدد پروژکتور LED 20 وات، 32 باطری 120 آمپر ساعت، 32 عدد سولار پانل و 15 عدد شارژ کنترلر و اینورتر و باطری شارژر استفاده شده است.

محمد رضا شاهدی ادامه داد: در نصب این پروژکتورها علاوه بر سیستم انرژی خورشیدی از دو عدد دیزل ژنراتور گازی در مواقع اضطراری استفاده شده که در صورت هرگونه خطا در سیستم خورشیدی، دیزل ژنراتورهای گازی به طور اتوماتیک در سرویس قرار خواهند گرفت و باطریها شارژ خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به صرفه جویی حاصله از نصب این پروژکتورها گفت: این پروژه که پنج ماه به طول انجامیده با هزینه ای بالغ بر 434 میلیون ریال به اتمام رسیده و افزون بر 355 میلیون ریال صرفه جویی به دنبال داشته است.

سرپرست کمیته انرژی های نو شرکت گاز استان یزد در دسترس بودن انرژی خورشیدی در استان، عدم آلودگی محیط زیست، عدم نیاز به کابل کشی و صرف هزینه انشعاب برق و پایین بودن انرژی مصرفی و حذف هزینه های جاری پس از نصب و اجرا را از مزیت های استفاده از انرژی خورشیدی برشمرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا