رئیس سازمان بازرگانی استان یزد:

استقبال ازنمایشگاه‌های فروش بهاره بی نظیر است

یزدفردا "مهراب اسکندری استقبال مردم از نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا (بهاره) را در روزهای گذشته فراتر از حد انتظار دانست و گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که تدابیر مثبت صورت گرفته ، جمعیت بیشتری را به سمت نمایشگاه ها جذب کرده است.

رئیس سازمان بازرگانی استان گفت: کالاهای ارایه شده در نمایشگاه‌ عرضه مستقیم در کمیته‌ای با حضور مجمع امور صنفی وکارشناسان اتحادیه های ذیربط از نظر کیفیت بررسی و قیمت گذاری شده و غرفه داران موظف شده اند ضمن رعایت قیمت های مصوب برچسب قیمت را بروی کالاهای مورد عرضه نصب کنند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از صنوف تولیدی مقرر شده کلیه کالاهای عرضه شده تولید داخل باشد و غرفه داران موظف به فروش تولیدات داخلی بوده و مجاز به عرضه کالای خارجی نیستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان یزد ، اسکندری گفت: براین اساس تاکنون نزدیک به 12 نمایشگاه با 1070 غرفه در تمامی شهرستان های استان از ششم آغاز و تا بیست و نهم اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه های امسال در مقایسه با نمایشگاه پاییزه سال 1389 به لحاظ افزایش تعداد 20درصد و به لحاظ تعداد غرفه ها 33 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان بازرگانی در ادامه عمده کالاهایی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود را به ترتیب اولویت پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد غذایی، شیرینی، مواد پروتئینی، میوه و سایر اقلام مورد نیازمردم اعلام کرد.

وی ادامه داد : در هر نمایشگاه واحد نظارت و بازرسی مستقر شده و مردم می توانند با مشاهده هر تخلفی در غرفه ها، مراتب را در میان بگذارند تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم انجام شود

میزان تخفیف پیش بینی شده در این نمایشگاه به طور میانگین 10 تا 20 درصد است و در برخی کالاها نیز تا 25 درصد تخفیف داده می شود.

نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا (بهاره ) استان یزد به ترتیب در شهرستانهای مهریز ،ابرکوه ، یزد ،بافق ،بهاباد ، طبس ،میبد ، برگزارشده ودر تفت ،صدوق ،خاتم ،اردکان و زارچ نیز در چند روز آینده دایر خواهد شد

رئیس سازمان بازرگانی دربخش دیگری از سخنان خود گفت : برگزاری فروش فوق العاده در 60واحد صنفی به عنوان نقطه ای قابل توجه نیز این فرصت را برای مردمی که امکان حضور درنمایشگاه ها بهاره را ندارند ، فراهم کرد.

اسکندری سپس با بیان اینکه تاکنون بیش از 400تن انواع پرتقال برای شب عید مردم استان در سرد خانه ها ذخیره شده است خاطر نشان کرد: میوه مورد نیاز استان از20 اسفندهمزمان با سراسر کشور توزیع می شود.

رئیس سازمان بازرگانی در بخش دیگری اجرای مرحله اصلی قانون هدفمندی یارانه ها و نزدیک شدن به سال نو را مورد توجه قرار داد و گفت : شرایط کنونی کشور از نظر تعامل و همراهی مردم از سویی و تدابیر دولت و بخش خصوصی از دیگر سو بازاری آرام را رقم زده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا