بیش از 90 درصد از اراضی ملی ابرکوه موفق به دریافت سند شده اند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری ابرکوه در سومین روز از هفته منابع طبیعی که به نام منابع طبیعی ، حفاظت و قانون نامگذاری شده است و در گفتگو با خبرنگار ما، يكي از نيازهاي اساسي حفاظت از اراضي ملي کشور را تثبيت مالكيت دولت بر عرصه هاي ملي دانست.

محمد مهدی صادقی خاطر نشان ساخت : بدین جهت عمده فعاليتهاي بخش مميزي اراضي اجراي مقررات مربوط به تفكيك اراضي ملي و مستثنيات می باشد.

صادقی، پيگيري اخذ اسناد اراضي با همكاري اداره ثبت اسناد و املاك را نیز از دیگر وظائف بخش امور زمین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ذکر نمود.

وی با ذکر این مسئله که از 538000 هکتار مساحت کل شهرستان، 480000 هکتار آن به اراضی ملی اختصاص دارد، تعداد اسناد ملی اخذ شده جهت این عرصه ها در قبل از انقلاب اسلامی را تنها یک فقره ذکر نمود.

وی همچنین مساحت اراضی سند دارشده قبل از انقلاب را به نسبت بعد از انقلاب قابل مقایسه ندانست.

به گفته صادقی در حالی که در قبل از انقلاب اسلامی تنها 1266 هکتار از اراضی ملی دارای سند بوده اند در طی دوران بعد از انقلاب اسلامی و با تلاش های انجام شده جهت احقاق حقوق دولت، تاکنون بیش از 90 درصد از اراضی ملی موفق به دریافت سند شده اند و از آسیب های احتمالی از جمله زمین خواری در امان مانده است. وی همچنین راه اندازی یگان حفاظت و پاسگاه ویژه منابع طبیعی در سال گذشته را یکی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و تسریع در برخورد با متخلفین و متجاوزین به اراضی ملی ذکر نمود.












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا