19 اسفند ، جشن ملی نیکوکاری در سراسر کشور


یزدفردا "سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پنج شنبه 19 اسفند جشن ملی نیکوکاری در سراسر کشور برگزار می شود

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پنج شنبه 19 اسفند جشن ملی نیکوکاری در سراسر کشور برگزار می شود .

به گزارش یزدفردا به نقل ازواحد مرکزی خبر، انواری درحاشیه هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد و دیپلماسی فرهنگی در مصاحبه با خبرنگاران افزود : جشن ملی نیکوکاری با هدف فرهنگی سازی در حوزه احسان و نیکوکاری برگزار می شود و یکصد هزار پایگاه آماده دریافت کمک های مردمی در این جشن هستند .

وی با اشاره به استقبال مردم از پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی گفت : هر سال شاهد افزایش حضور مردم بوده ایم و امسال پیش بینی می کنیم که این حضور بیش از سال گذشته باشد و حداقل 20 تا 30 درصد افزایش داشته باشیم .

سرپرست کمیته امداد افزود: برآورد نقدی هدایای سال گذشته مردم 13 میلیارد تومان بود و فکر می کنم امسال به 15 میلیارد تومان افزایش یابد .

انواری همچنین در همایش هم اندیشی سازمان های مردم نهاد و دیپلماسی فرهنگی گفت : جشن نیکوکاری ، فعلی حمایتی است که تبدیل به فعلی فرهنگی می شود و نمادی از همبستگی ، حضور ، تعاملات اجتماعی و در واقع ارتقا فرهنگ احسان و اطعام است .

وی افزود : گفتمان امدادی به عنوان بازوی مشترک فرامرزی و فرانژادی است و مرز جغرافیایی و اعتقادی نمی شناسد و فراتر از مرزهاست .

سرپرست کمیته امداد گفت : این فعل حمایتی می تواند فصل مشترک همکاری های بین المللی قرار گیرد و حمایت و نفوذ اجتماعی منزلت و وجهه نظام را توسعه می دهد ‌، در این نوع دیپلماسی تعارض وجود ندارد و می تواند از ظرفیت های ان استفاده و برای آن سرمایه گذاری کرد. انواری با تاکید بر اینکه برای تحقق فعل فرهنگی باید بستر سازی کرد افزود: الگوهای رفتاری حمایت گرانه مبتنی بر اندیشه های اسلامی می تواند مهمترین بستر برای تحقق کار فرهنگی باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا