سه پرسپولیسی : اشپیتیم آرفی و سکوبرت ودایی در لباس احرام+مختصری از بیوگرافی ها+عکس


یزدفردا "اشپیتیم آریفی (به آلبانیایی: Shpejtim Arifi) (۳ مه ۱۹۷۹ در پریشتینا؛ یوگوسلاوی) که در ایران با نام‌های اشپیتیم آرفی و اشپیتن آرپی شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال آلبانیایی‌تبار اهل جمهوری کوزوو است. او شهروند آلمان نیز هست. آریفی به تازگی با باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران قراردادی دو ساله امضا کرده است.


اشپیتیم آریفی در خرداد ۱۳۸۷ به باشگاه فوتبال پیام مشهد در لیگ دسته اول فوتبال ایران پیوست. او درباره این که چرا به ایران آمده گفت:

انتقالم به فوتبال ایران خيلی سريع اتفاق افتاد، در تيم سابقم هيچ انگيزه‌ای برای ادامه فعاليت نداشتم و طی تماس باشگاه پیام با مدير برنامه‌هايم، ايران را برای ادامه فوتبالم انتخاب کردم.

او نخستین بازی خود را برای پیام برابر استیل‌آذین انجام داد. با صعود پیام به لیگ برتر فوتبال ایران در بازی پلی‌آف برابر فولاد خوزستان، آرفی در پیام ماند و برای این تیم در فصل ۸۸-۸۷ بازی کرد. او در ۲۹ بازی ۱۸ گل برای پیام به ثمر رساند و در پایان فصل به پرسپولیس پیوست.


آریفی از پدر و مادری صربستانی به دنیا آمده و مسلمان است


افتخارات


* قهرمان اوبرلیگا بادن-وورتمبرگ (آلمان) ۲۰۰۶-۲۰۰۵ با اس‌اس‌وی روتلیتنگن

* قهرمان جام حذفی ایران ۱۳۸۸-۸۹ با پرسپولیس


و اما


سکو برت اهل مالی


سکوبرت مدافع مالیایی 33 ساله


این بازیکن متولد سال 1977 بوده و با 33 سال سن و 193 سانتی متر قد سابقه بازی در تیم های مختلف اروپایی را دارد.


این بازیکن طی سال های 1997 تا 99 عضو تیم موناکو فرانسه بوده و برای این تیم 9 مسابقه انجام داده است . سپس راهی تروا شده و تا سال 2003 در 29 مسابقه برای این تیم به میدان رفته است. بهترین دوران بازیگری وی مربوط به عضویت در تیم وست برومویچ انگلیس می باشد که طی سال های 2003 تا 2005 ، 34 بار برای این تیم به میدان رفته است .


پس از دو فصل حضور در انگلیس سکوبرت به تیم یونانی اسپرا پیوسته و پس از یک سال حضور در این تیم راهی پانیونیوس یونان شده است(مرجع خبری) . برت تا اواسط سال 2009 در تیم پانیونیوس عضویت داشته و در 23 مسابقه که برای این تیم به میدان رفته یک گل نیز به ثمر رسانده است .


پس از جدایی از پانیونیوس، برت بازیکن آزاد بوده و با تیمی قرارداد نبسته است . حدود یک هفته است که این بازیکن مالیایی که 7 بازی ملی در کارنامه خود دارد ، در تمرینات تیم پرسپولیس حاضر شده و احتمال امضای قرارداد با این بازیکن وجود دارد .


به موجب قراداد میان باشگاه پرسپولیس و سکو برت، این بازیکن تا پایان فصل لباس پرسپولیس را به تن خواهد داشت.

اين مدافع ماليايي بعد از عقد قرارداد در مورد سوابقش گفت:"من در سال‌ها و دوره‌هاي متفاوتي در تيم‌هايي چون موناکو فرانسه، وست برومويچ، فولام و ريموت انگليس و مينيوس يونان بازي کرده‌ام که با تيم آخري در جام يوفا نيز به ميدان رفته‌ام. در رده ملي در رده‌هاي جوانان، اميد و بزرگسالان نيز براي تيم ملي کشورم، مالي به ميدان رفته‌ام و با اين تيم مقام سوم جام ملت‌هاي آفريقا را به دست آورديم."

پست اصلي سكو برت مدافع وسط است اما گفته در هر پستي كه دايي بخواهد حاضر است بازي كند.


و اما


دائی


علی آقای دائی بزرگ فوتبال ایران و جهان


یک ایرانی


یزدفردا


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا