در آستانه سالروز عروج یادگار امام :

عکس‌های منتشرنشده از امام خمینی و یادگار امام در نوفل لوشاتو

یزدفردا :سایت جماران منتشر کرد: ساعت 14.30 جمعه 14مهر 1357 رهبر انقلاب ایران به همراه هیات همراه وارد کشور فرانسه می شود تا زنجیره تبعید تداوم یابد. روزهای بسیار کوتاه و بسیار بلند فرانسه، عصر التهاب و افتخار تاریخ انقلاب ایران است،چه،دقیقا آنجا که رهبر انقلاب به دورترین نقطه تبعیدشد، انقلاب به نزدیک ترین نقطه پیروزی رسید.آن روزها را دوربین ها خاطره کردند و خاطره ها تاریخ را نوشته اند. اما نه خاطره ها اینهمه بود و نه عکس ها و فیلم ها و نوشته ها. آنها بیش از اینها بودند. انتشار عکس های منتشرنشده، یعنی رمزگشایی تاریخی وقایع. وقتی عکسی تازه از واقعه منتشر می شود، روزها ورق می زند و روایتها دیگرگونه می کند.

عکس تاریخی، زبان رمزآلود حقیقتی است که از دل روشن تاریکخانه ظهور می کند و بر تارک تاریخ می نشیند. «عکس های منتشرنشده روزهای نوفل لوشاتو» از حقایقی تازه رمزگشایی می کنند که مهمترین آنها بازبینی زیست عارفانه رهبر تبعیدی ایران و سرسپاری عاشقانه همراهان اوست.

این مجموعه که محصول شاتل کارگردان مطرح سینمای انقلاب، "رسول صدر عاملی "است، روزهای تبعید رهبری بزرگ را به همراه نزدیک‌ترین حلقه نزدیکان او روایت می کند. در میان نزدیکان و سپردگان رهبر، در کنار پیر انقلاب ایران، تصویر کودکی ثبت شده است که اینک یادگار خمینی و ذخیره انقلاب ایران است. سید حسن خمینی که زاده روزهای تبعید بود، اینجا در این عکس‌ها، کودک پرشور روزهای تبعید است همو که بعدها نوجوان جبهه های نبرد علیه تجاوز می شود و اکنون تنها یادگار رهبر کبیر و مفسر اندیشه های اوست و فردا... .

عکس گویا است عکس تاریخ است عکس حقیقتی برای امروز است... .

از آقای رسول صدر عاملی کارگردان مطرح سینمای انقلاب، بخاطر اینکه این مجموعه عکس را برای اولین بار برای انتشار در اختیار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران قرار دادند، سپاس گذاری می کنیم.




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا