ششمین پست فرزند رئیس‌جمهور تاجيكستان

ایراس: پس از 2 دختر رئیس جمهور تاجیکستان، پسر وی با حفظ سمت، به عنوان رئیس بخش مبارزه با جرائم گمرکی این کشور منصوب شد. به گزارش فارس؛ رستم امامعلی امروز پس از برکناری امیرخان عباداف ، به سمت رئیس بخش مبارزه با جرائم گمرکی تاجیکستان منصوب شده است. مقامات گمرک تاجیکستان، علت برکناری عباداف را پایان ماموریت، و بازنشستگی وی اعلام کرده‌اند.
گفته می‌شود رستم امامعلی در اواخر هفته گذشته به این سمت منصوب شده بود، اما صبح امروز با حضور در نشست کارمندان، به عنوان مسئول این بخش معرفی شد. این در حالی است که وی علاوه بر این سمت، پست‌هایی همچون معاون رئیس اتحادیه جوانان تاجیکستان ، عضویت در شورای شهر دوشنبه ، مسئول بخش تجاری کمیته سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان ، عضو کمیته بین المللی شورای المپیک آسیا و معاون رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان را بر عهده دارد.
وی همچنین سرپرست و مهاجم تیم فوتبال استقلال تاجیکستان است. رستم امامعلی 24 ساله، فارغ التحصیل دانشکده روابط بین‌المللی اقتصادی دانشگاه ملی تاجیکستان بوده، و هم‌اکنون در فرهنگستان دیپلماتیک دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل شهر مسکو نیز تحصیل می‌کند. پیش از این، آزاده رحمان دختر رئیس جمهور تاجیکستان در اواخر مهر ماه 1388به سمت معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان منصوب شده بود و پس از آن نیز زرینه رحمان‌آوا ی 16 ساله، یکی دیگر از دختران رئیس جمهور تاجیکستان، در تیر ماه 1389 به عنوان گوینده اخبار انگلیسی در تلویزیون این کشور مشغول به‌کار شده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا