سن مصرف دخانیات در کشور رو به کاهش است

رئیس واحد بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر آن در کشور رو به افزایش است و به خصوص سن مصرف دخانیات رو به کاهش است.

اعتماد در همایش کشوری پیشگیری از اعتیاد که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مردم کشور سال به سال چاق‌تر می‌شوند که باید در این زمینه فکر جدی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که از یک طرف مسئولان بهداشت کشور به عدم استفاده از برخی مواد غذایی مانند چیپس و پفک که ارزش غذایی ندارند توصیه می‌کنند و از طرف دیگر این مواد به وفور یافت و تبلیغ می‌شوند تصریح کرد: اولین راه حل این است که فرهنگ عمومی جامعه افزایش یابد و نکته بعدی برنامه کاهش آسیب است که اقشاری از مردم که این مواد غذایی را دوست دارند آنها را کمتر مصرف کنند.

اعتماد تصریح کرد:‌ از پیشنهادات وزارت بهداشت این است که کارخانه‌هایی که این مواد غذایی را تولید می‌کنند چنانچه آنها را به غذای سالم نزدیکتر کنند از یارانه‌های انرژی استفاده کنند یا سیاست تشویقی برای آنها در نظر گرفته شود و از طرفی دیگر با کارخانه‌هایی که مواد غذایی ناسالم تولید می‌کنند برخورد شود.

وی یادآور شد: بیماری‌های غیرواگیر در تمام سطوح از جامعه باید جدی گرفته شود اما متاسفانه دیده می‌شود که سن مصرف دخانیات که یکی از عوامل مهم بروز این بیماری‌هاست در کشور رو به کاهش است.

اعتماد یادآور شد: بخشی از عوارض نوشابه که مطابق قانون برنامه باید به وزارت بهداشت پرداخت شود، پرداخت شده است و مطابق قانون برنامه پنجم پرداخت عوارض از سوی تولیدکنندگان نوشابه به وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا